وبلاگ

اخذ ویزای فرانسه

اخذ ویزای فرانسه-وبسایت مهاجرت اسان

مهاجرت به کشور زیبا و رویایی فرانسه آرزوی بسیاری از مردم دنیا است؛ زیرا کشور فرانسه در کنار تاریخ غنی و زیبایی ‌های محسور کننده خود، استانداردهای بالایی در زمینه تحصیلی، شغلی و به طور کلی زندگی دارد. شاید افراد به دلایل مختلفی مااند تحصیل، تفریح، دریافت خدمات پزشکی و… به کشور فرانسه مهاجرت کنند اما همه آنها باید در گام اول یک کار یکسان انجام دهند و آن هم اخذ ویزای فرانسه است. در این مقاله قصد داریم شما را با روش اخذ ویزای فرانسه و مراحل و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی در اروپا و این کشور آشنا کنیم.

ویزای فرانسه چیست؟

برای تمام کسانی که قصد ورود قانونی به یک کشور را دارند، قوانین خاصی وجود دارد. برای مثال اگر شما خواهان سفر به کشور فرانسه یا سایر کشورهای خارجی هستید، باید علاوه بر داشتن یک پاسپورت مطمئن، ویزای مخصوص آن کشور را دریافت کنید. در واقع ویزای فرانسه حکم یک اجازه نامه را دارد که در آن مجموعه قوانینی که حین سکونت در این کشور باید رعایت کنید، به اضافه مدت زمانی که اجازه دارید در فرانسه بمانید قید شده است. بعضی از افراد تفاوت ویزا و پاسپورت را نمی‌ دانند؛ اصلی ترین تفاوت پاسپورت و ویزا این است که پاسپورت توسط کشور مبدا صادر می شود اما ویزا را کشور مقصد که در اینجا فرانسه است، صادر می کند. 

مدارک مورد نیاز برای ویزای فرانسه

در ابتدا لازم است بدانید که اخذ ویزای فرانسه کار چندان راحتی نیست و نیاز به طی مراحل قانونی متعددی دارد. برای گرفتن ویزای فرانسه شما به مدارکی نیاز دارید. البته این مدارک ممکن است با توجه به شرایط شما قدری متغیر باشند اما به طور کلی برای اخذ ویزای فرانسه به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • شناسنامه و مدارک شناسایی
  • گواهی یا سندی برای اثبات توانایی مالی شما برای اقامت در کشور فرانسه
  • فرم درخواست روادید
  • بیمه پزشکی
  • پاسپورت با اعتبار حداقل 3 ماه
  • دو قطعه عکس 5/3 در 5/4

برای اخذ ویزای فرانسه چه مراحلی باید طی کنیم؟

پس از فراهم کردن مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای فرانسه، باید شما فرم درخواست ویزای فرانسه را پر کنید. در این فرم ضمن ثبت اطلاعات دقیق شناسایی خود، باید در مورد علت مهاجرت یا سفر به کشور فرانسه توضیح دهید. بعد از پر کردن فرم ثبت نام ویزا، باید وقت سفارت بگیرید و با مراجعه به سفارت فرانسه و ارائه مدارک مورد نیاز، درخواست خود را به صورت رسمی ثبت کنید. درخواست ویزای شما از طرف سفارت ارسال می شود که در صورت تایید شدن، ویزا و پاسپورت شما به سفارت ارسال می شوند؛ به این مرحله پیکاپ ویزا و پاسپورت می گویند. با داشتن یک دعوت نامه از طرف کشور مقصد یعنی فرانسه، مراحل درخواست و اخذ ویزای فرانسه تسریع می شوند.

 

بررسی انواع ویزای فرانسه

ویزای فرانسه را از نظر تعداد مجاز ورود به کشور فرانسه به سه دسته تقسیم می کنند؛ ویزای تک ورود یعنی ویزایی که با استفاده از آن فقط یک بار می توانید وارد کشور فرانسه شده و سپس به کشور خود بازگردید، ویزای دو بار ورود که با داشتن این ویزا در طول مدتی که ویزای شما اعتبار دارد، می توانید حداکثر دو بار وارد کشور فرانسه شوید و به کشور خود برگردید و در نهایت ویزای چند بار ورود که با داشتن آن تا زمانی که ویزای شما اعتبار داشته باشد، می توانید چند مرتبه وارد کشور فرانسه شده و به کشور خود برگردید. البته می توان از دیدگاه دیگری و بسته به هدف افراد برای سفر به فرانسه، ویزای فرانسه را به انواع ویزای تحصیلی فرانسه ، ویزای کاری فرانسه، ویزای ازدواج فرانسه، ویزای پزشکی فرانسه و ویزای توریستی فرانسه تقسیم بندی کرد.

خلاصه مقاله

سالیانه افراد زیادی از سراسر دنیا به هدف تحصیل، کار، ازدواج، دریافت خدمات پزشکی، تفریح و گردشگری و… به کشور فرانسه سفر می کنند. اگرچه هدف این افراد برای سفر به این کشور متفاوت است؛ اما همه آنها برای ورود به خاک فرانسه باید ابتدا برای اخذ ویزای فرانسه اقدام کنند. در این مقاله به بررسی مراحل دریافت ویزای فرانسه پرداختیم و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای فرانسه را بیان کردیم. همچنین انواع ویزای فرانسه را از نظر تعداد مجاز ورود به کشور فرانسه و نیز هدف افراد برای سفر به کشور فرانسه طبقه بندی کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی. اگر واضح نیست با فلش کناری سوال راحتتری تولید کنید. *