دسته بندی نشده

اعزام دانشجو به چین

اعزام دانشجو به چین-وبسایت مهاجرت اسان

کشور چین یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا در تمامی زمینه ها بوده و سطح زندگی اکثر مردم در این کشور بسیار خوب است؛ دانشگاه ها و موسسات آموزشی این کشور از چنان سطح بالایی برخوردار هستند که می توانند با دانشگاه های معروف امریکایی و اروپایی رقابت کند. به علاوه هزینه تحصیل در دانشگاه های چین به نسبت بسیاری از دانشگاه های امریکایی و اروپایی کمتر است و امکان دریافت بورس تحصیلی برای دانشجویان مستعد نیز وجود دارد. بنا به مجموعه دلایلی که ذکر کردیم، دانشجویان زیادی خواهان تحصیل در دانشگاه های مجهز و پیشرفته کشور چین هستند. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه اعزام دانشجو به چین کسب کنید، ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

قوانین اعزام دانشجو به چین

کشور چین مانند سایر کشورها شرایط و قوانین خاصی برای پذیرش دانشجویان بین الملل دارد. این قوانین در مقاطع تحصیلی مختلف با یکدیگر فرق دارند؛ برای مثال برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور چین، متقاضیان باید زیر 25 سال سن داشته باشند، همچنین از آنجایی که تدریس در مقطع کارشناسی در کشور چین به زبان انگلیسی است، ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره 6 (حداقل) الزامی است. این در حالی است که دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد، علاوه بر تسلط به زبان انگلیسی باید تسلط خوبی به زبان چینی هم داشته باشند. دانشجویان مقطع دکتری که در کشور چین تحصیل می کنند، می توانند به زبان چینی یا به زبان انگلیسی تحصیل کنند و این موضوع به انتخاب خود دانشجویان بستگی دارد.

بیشتر بدانید : اخذ ویزای تحصیلی در اروپا

قوانین اعزام دانشجو به چین-وبسایت مهاجرت اسان

مدارک مورد نیاز برای اعزام دانشجو به چین

شرایط و قوانین اعزام دانشجو به چین را بیان کردیم. اما قبل از هر چیزی و در اولین قدم، متقاضیان باید ویزای تحصیلی کشور چین را دریافت کنند. برای اخذ ویزای تحصیلی چین مدارکی لازم است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

  • گذرنامه معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • پاسپورت
  • مدرک زبان انگلیسی برای دانشجویان کارشناسی
  • مدرک زبان انگلیسی و چینی برای دانشجویان کارشناسی ارشد
  • پاسپورت
  • گواهی سلامت و عدم سوء پیشینه
  • مدرک تحصیلی مربوط به آخرین مقطع تحصیلی
  • رزومه

دانشگاه های معتبر کشور چین

سطح علمی و امکانات دانشگاه های چین قابل رقابت با دانشگاه های معتبر دنیا مانند دانشگاه های اروپایی و امریکایی است. طبق رتبه بندی های مشهور بین المللی مانند تایمز، QS و ARWU بسیاری از دانشگاه های چین رتبه های بین 15 تا 100 دارند. برای مثال دانشگاه تسینگوآ چین طبق رتبه بندی QS، رتبه 17 را در بین دانشگاه های دنیا دارد و دانشگاه پکن طبق رتبه بندی تایمز در سال 2021، رتبه 24 را کسب کرده است. برخی دیگر از دانشگاه های معروف و خوش نام چین عبارتند از دانشگاه علم و فناوری چین، دانشگاه فودان، دانشگاه ژجیانگ، دانشگاه سان یات سن، دانشگاه شانگهای جیائو تونگ و… همچنین دانشگاه های چین هم به صورت خصوصی و هم به صورت دولتی اداره می شوند و امکان تحصیل در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را فراهم کرده اند.

دانشگاه های معتبر کشور چین-وبسایت مهاجرت اسان

هزینه تحصیل در دانشگاه های چین

هزینه تحصیل در دانشگاه های چین بسیار معقول و منطقی است. همچنین دانشجویان بین الملل با رعایت شرایط خاصی می توانند از بورسیه تحصیلی این دانشگاه ها استفاده کنند. در صورت کسب بورسیه تحصیلی، هزینه تحصیل مربوط به دانشگاه و خابگاه دانشجویان رایگان می شود. علاوه بر بورسیه تحصیلی، دانشگاه های این کشور به برخی از دانشجویان کمک هزینه تحصیلی نیز پرداخت می کنند. در دانشگاه های چین، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی سالیانه 4000 دلار، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بین 3000 تا 5000 دلار و هزینه تحصیل در مقطع دکتری حدود 5000 دلار در سال است. لازم به ذکر است که این هزینه ها برای دانشگاه هایی که به زبان چینی تدریس می کنند، کمتر است.

 

اعزام دانشجو به چین- وبسایت مهاجرت اسان

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

در رتبه بندی های بین المللی معروف مانند رتبه بندی تایمز ،  QS و ARWU  اکثر دانشگاه های چین وضعیت بسیار خوبی دارند. به علاوه هزینه تحصیل در این دانشگاه ها به نسبت دانشگاه های اروپایی و امریکایی کمتر است. از دیگر مزایای تحصیل در دانشگاه های این کشور، دریافت بورسیه و کمک هزینه تحصیلی است. در این مقاله در مورد شرایط و قوانین اعزام دانشجو به چین صحبت کردیم و مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی کشور چین را بیان کردیم. همچنین هزینه تحصیل در مقاطع مختلف در کشور چین را به صورت حدودی اعلام کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی. اگر واضح نیست با فلش کناری سوال راحتتری تولید کنید. *