وبلاگ

بهترین دانشگاه های امریکا برای تحصیل کدامند؟

بهترین دانشگاه های امریکا برای تحصیل کدامند؟-وبسایت مهاجرت اسان

بهترین دانشگاه های امریکا : شاید بتوان گفت که نهایت خواسته و آرزوی بسیاری از دانشجویان ایرانی این است که بتوانند پذیرش یکی از دانشگاه های معتبر کشور امریکا را به دست آورند؛ زیرا دانشگاه های امریکا از هر لحاظ در ایده آل‌ترین حالت ممکن قرار دارند و هزینه تحصیل در اکثر دانشگاه های این کشور زیاد است. اگر نگاهی به رتبه بندی برترین دانشگاه های برتر دنیا بیندازیم، همواره نام دانشگاه های امریکا در صدر این رنکینگ قرار دارد. یکی از سوالات مهمی که برای اکثر متقاضیان تحصیل در دانشگاه های امریکا و اخذ پذیرش تحصیلی در امریکا پیش می‌آید این است که کدام دانشگاه امریکا برای تحصیل مناسب‌تر است؟ در این مقاله قصد داریم پاسخ این سوال را بدهیم و برخی از معتبرترین دانشگاه های امریکا را معرفی کنیم.

بهترین دانشگاه های امریکا برای تحصیل کدامند؟-وبسایت مهاجرت اسان

معرفی دانشگاه های معروف امریکا

فرآیند رتبه بندی دانشگاه های مختلف بر اساس برخی از استانداردها و فاکتورها انجام می شود؛ برای مثال QS Rankings یا وب سایت تایمز از جمله رتبه بندی های معروف و معتبر در سطح بین المللی هستند که دانشگاه های مختلف امریکا را از نظر فاکتورهایی مانند کیفیت تدریس، منابع علمی تدریس شده، عملکرد تحقیقاتی اساتید و دانشجویان، تنوع در رشته های تحصیلی، میزان انعطاف پذیری سیستم آموزشی و… رتبه بندی می کنند. طبق آخرین بررسی ها، بیشتر از 170 دانشگاه و کالج در کشور امریکا وجود دارد که در رتبه بندی های بین المللی حضور درخشانی دارند.

اگرچه تمامی ایالت های امریکا از این نظر غنی هستند اما تعداد زیادی از موسسات و دانشگاه های سطح بالای این کشور در ایالت کالیفرنیا واقع شده اند. حتما اسم دانشگاه های هاروارد، استنفورد، پرینستون، دانشگاه کلمبیا، دانشگاه پنسیلوانیا، موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه کرنل به گوشتان خورده است؛ این دانشگاه ها به عنوان هدف بسیاری از دانشجویان در سراسر دنیا محسوب می شوند.

معرفی دانشگاه های امریکا-وبسایت مهاجرت اسان

بهترین دانشگاه های کشور امریکا

ممکن است سیستم های رتبه بندی مختلف تا حدی با یکدیگر تفاوت داشته باشند اما در تمامی این سیستم ها، همواره نام پنج موسسه و دانشگاه امریکا خوش درخشیده است. این موسسه ها عبارتند از:

  • دانشگاه هاروارد : شاید بتوان گفت معروف ترین دانشگاه در کل دنیا، دانشگاه هاروارد امریکا است. این دانشگاه معتبرترین مدرک و بالاترین سطح کیفیت آموزشی را دارد و در عین حال هزینه تحصیل در آن بسیار سنگین است. در مورد اعتبار این موسسه آموزشی، ذکر همین یک نکته کافی است که 158 تن از برندگان جایزه نوبل و هشت نفر از روسای جمهور امریکا از این موسسه فارغ التحصیل شده اند.

 

  • دانشگاه استنفورد: موسسان معروف ترین استارتاپ های دنیا؛ یعنی گوگل، هلوت پکارد و اسنپ چت، از دانشجویان دانشگاه استنفورد امریکا بوده اند. تحصیل در این دانشگاه مشهور هم فال است و هم تماشا؛ زیرا در کنار پیشرفته ترین امکانات تحصیلی و بالاترین کیفیت آموزشی، شما در این موسسه می توانید از باغ ها، موزه های هنری، مجسمه ها و سالن های مدیتیشن لذت ببرید. اما گرفتن پذیرش در این موسسه کار بسیار دشواری است؛ زیرا دانشگاه استنفورد در طول سال فقط 5 درصد از ظرفیت خود را به دانشجویان بین الملل اختصاص می دهد.

 

  • دانشکده فناوری ماساچوست یا MIT: اگر می خواهید بعد از اتمام دوره تحصیلی خود به یک کارآفرین موفق تبدیل شوید، دانشکده فناوری ماساچوست بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

 

  • معیارهای این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان در مقطع کارشناسی بسیار سخت گیرانه است، به نحوی که سالانه فقط هشت درصد شرکت کنندگان در این دانشگاه پذیرفته می شوند.

 

  • دانشکده فناوری کالیفرنیا: اگرچه تعداد دانشجویان این موسسه نسبت به سایر موسسات معروف کمتر است؛ اما این دانشگاه از لحاظ فارغ التحصیلان موفق چیزی از سایر موسسات کم ندارد؛ برای مثال این موسسه نام 40 تن از برندگان جایزه نوبل را در کارنامه خود دارد. این دانشگاه در رشته های متنوعی دانشجو می پذیرد اما تمرکز آن بیشتر روی رشته های فنی و مهندسی است.

 

  • دانشگاه کالیفرنیا، برکلی: این موسسه دولتی معروف، یکی از پردیس های قدیمی دانشگاه کالیفرنیا بوده و از مهم ترین پایگاه‌های تحقیقاتی محسوب می شود. دانشجویان این دانشگاه در رشته های مختلفی از جمله هنر، مهندسی، سیاست، ورزش و… تحصیل می‌کنند.

بهترین دانشگاه های امریکا برای تحصیل-وبسایت مهاجرت اسان

خلاصه مقاله

اکثر دانشگاه ها و کالج های امریکا از سطح علمی فوق العاده ای برخوردار هستند و اعتبار مدرک تحصیلی آنها در تمام دنیا زبانزد است. در رتبه بندی های مختلفی مانند کیو اس و وب سایت تایمز، نام دانشگاه های امریکا همواره در صدر قرار دارد. در این مقاله به معرفی پنج مورد از بهترین دانشگاه های امریکا برای تحصیل پرداختیم؛ این دانشگاه ها عبارتند از دانشگاه هاروارد، دانشگاه استنفورد، دانشکده فناوری ماساچوست یا MIT، دانشکده فناوری کالیفرنیا و دانشگاه کالیفرنیا، برکلی که مختصری در مورد آنها توضیح دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *