وبلاگ

تحصیل کارشناسی ارشد در روسیه

اکثر دانشگاه های کشور روسیه در سطح بسیار خوبی هستند و تحصیل در کشور روسیه خواسته بسیاری از دانشجویان ایرانی است. به دلیل فاصله نسبتا کم این کشور از ایران و سهولت رفت و آمد و نیز روابط سیاسی خوب این کشور با کشور ما که در روند اخذ ویزا اهمیت زیادی دارد، ادامه تحصیل در دانشگاه های روسیه می تواند گزینه بسیار خوبی برای دانشجویان ایرانی باشد. به علاوه هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور، از هزینه تحصیل در اغلب دانشگاه های اروپایی کمتر است. امکان تحصیل در تمامی رشته ها و مقاطع تحصیلی در کشور روسیه وجود دارد اما در این مقاله ما تصمیم داریم در مورد تحصیل کارشناسی ارشد در روسیه صحبت کنیم.

تحصیل کارشناسی ارشد در روسیه-وبسایت مهاجرت اسان

ویزای تحصیل کارشناسی ارشد در کشور روسیه

برای کسانی که خواهان تحصیل در کشور روسیه هستند، دریافت ویزای تحصیلی الزامی است. ویزای تحصیلی کشور روسیه با ارسال دعوت نامه از سوی دانشگاه مقصد صادر می شود. قبل از اخذ ویزای تحصیلی، متقاضی باید برای گرفتن نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر خود اقدام کند. در ادامه مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی در روسیه را ذکر می کنیم. به علاوه دانشجویان بعد از اتمام دوره کارشناسی ارشد در کشور روسیه، می توانند در این کشور مشغول به کار شوند که در این صورت باید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیل کارشناسی ارشد در کشور روسیه، شامل موارد زیر است:

اخذ ویزای تحصیلی در اروپا

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • یک قطعه عکس سه در چهار
  • دعوت نامه صادر شده از سوی دانشگاه مورد نظر
  • مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 6 برای متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی
  • مدرک زبان روسی برای متقاضیان تحصیل به زبان روسی
  • ارائه مدرک منفی بودن تست HIV
  • گواهی سلامت پزشکی دانشجو
  • پاسپورت معتبر به اضافه یک نسخه کپی از آن

ویزای تحصیل کارشناسی ارشد در کشور روسیه-

معرفی دانشگاه ها و رشته‌های تحصیلی روسیه

طبق آخرین آمار منتشر شده، از بین دانشگاه های کشور روسیه 24 دانشگاه در رتبه بندی QS در زمره دانشگاه های معتبر و فعال دنیا شناخته شده اند. برخی از برترین و معروف ترین دانشگاه ها و موسسات آموزشی کشور روسیه عبارتند از دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو، دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ، دانشگاه دولتی نووسیبیرسک، موسسه فیزیک و فناوری مسکو، دانشگاه دولتی تامسس و… همچنین دانشگاه های کشور روسیه امکان تحصیل در رشته های متنوعی در مقطع کارشناسی ارشد را فراهم کرده اند و دانشجویان بنا به علاقه خود می توانند از میان لیست بلند بالای این رشته ها، رشته مناسبی را انتخاب کنند ، برخی از پرطرفدارترین رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد در روسیه شامل رشته های فناوری اطلاعات، مهندسی عمران، امور مالی و اقتصاد، مدیریت بازرگانی، مدیریت اداری، مهندسی هوافضا ، زبان های خارجی، جامع شناسی و فلسفه، حقوق، علوم طبیعی و محیط زیست، پزشکی، بهداشت و سلامت و… می شوند.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در روسیه

اگرچه دانشگاه های کشور روسیه در مقطع کارشناسی ارشد، هم سطح بیشتر دانشگاه های معتبر اروپایی هستند؛ اما با این حال هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در روسیه به نسبت اکثر کشورهای اروپایی کمتر و معقول تر است. اگرچه این هزینه ها بسته به رشته و دانشگاه مورد نظر با یکدیگر تفاوت دارند؛ اما تخمین زده اند که به طور کلی هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور روسیه سالیانه بین ۳ تا ۶ هزار دلار است. برای مثال هزینه تحصیل در رشته پرطرفدار مهندسی عمران و معماری در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های روسیه، چیزی حدود ۳۷۰۰ تا ۴۲۰۰ دلار در سال است. این هزینه ها برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته اقتصاد و مدیریت کمتر بوده و سالیانه ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار تخمین زده می شود. همچنین دانشجویان مستعد که شرایط خاص دریافت بورسیه تحصیلی را دارند، می توانند از مزایای دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه های روسیه بهره مند شوند.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در روسیه-وبسایت مهاجرت اسان

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

دانشگاه های روسیه از نظر سطح تحصیلی هم رده بسیاری از دانشگاه های معتبر اروپایی هستند به علاوه نزدیکی فاصله این کشور تا کشورمان و هزینه تحصیل نسبتا کم و معقول دانشگاه های روسیه، از مجموعه دلایلی هستند که دانشگاه های این کشور را برای تحصیل دانشجویان ایرانی مناسب می کنند. در این مقاله به بررسی مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه پرداختیم و نیز برخی از رشته ها و دانشگاه های معتبر این کشور در مقطع کارشناسی ارشد را معرفی کردیم و هزینه تحصیل در این مقطع را به صورت تقریبی بیان کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی. اگر واضح نیست با فلش کناری سوال راحتتری تولید کنید. *