وبلاگ

راهنمای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا

تحصیل در ایتالیا

از دیر باز تا کنون کشور ایتالیا به عنوان یک شهر تاریخی و علمی شناخته می شود. وجود یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان(دانشگاه بولونیا) در این کشور نشان دهنده اعتبار علمی ایتالیا می باشد. تحصیل در ایتالیا موضوعی است که می خواهیم در این مقاله مورد بحث و بررسی قرار دهیم. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که می خواهید به واسطه ادامه تحصیل در کشور ایتالیا ساکن شوید، به شما پیشنهاد می کنیم خواندن این مطلب را از دست ندهید و برای اخذ پذیرش تحصیلی در ایتالیا با مشاوران ما همراه باشید.

تحصیل در کشور  ایتالیا روشی برای کسب اقامت

افراد به طرق مختلف اقامت کشور ایتالیا را دریافت می کنند. در این بین کسب مجوز اقامت در این کشور به واسطه تحصیل بسیار مقرون به صرفه می باشد. ایتالیا برای بیشتر دانشجویان خود بورسیه تحصیلی در نظر گرفته است. دریافت این بورسیه های تحصیلی در کاهش هزینه های زندگی دانشجویان نقش مهمی ایفا می کند. قطع به یقین اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا کم ریسک ترین مسیری است که افراد برای اقامت در این کشور می توانند به دست آورند.

رشته های پر کاربرد دانشگاه های ایتالیا

تحصیل در ایتالیا این امکان را برای دانشجویان فراهم می آورد تا در رشته های تاپ و عالی مشغول به یادگیری شوند. دانشگاه های ایتالیا در زمینه آموزش رشته های فشن، مد، مهندسی و هر آنچه که مربوط به هنر است، حرف اول را میزند.

مجوز کار همراه تحصیل برای دانشجویان

شرایط تحصیل در ایتالیا با قوانین خاصی همراه است. به طور مثال دانشجو در طول هفته مجاز به 10 الی 30ساعت کار می باشد. در صورت تخطی از این امر مشمول جریمه و حتی ترک از کشور ایتالیا خواهد شد.

روش پیدا کردن کار برای دانشجویان

در راستای بحث اشتغال دانشجو دو راه حل برای یافتن شغل در ایتالیا وجود دارد.

راه حل اول

دانشجو از طریق دانشگاه مشغول به کار می شود. به عبارت واضح تر، بین دانشگاه و دانشجو قراردادی منعقد می شود مبنی بر کار دانشجویی. مدت زمان اعتبار این قرارداد 3 ماه است.

راه حل دوم

روزنامه ها، اینترنت، آشنایان، دوستان مهمترین منبع های اطلاعاتی کاریابی در ایتالیا به حساب می آیند. بخش نیازمندی های روزنامه و  مجلات به دانشجو فرصت کشف مراکز ی را می دهد که به نیروی کار احتیاج دارند. رستوران ها، هتل ها و فروشگاه ها مهمترین مراکزی هستند که دانشجو می تواند جهت کسب درآمد و کمک هزینه های تحصیل مشغول به کار شود.

مزایا و معایب تحصیل در ایتالیا

امتیاز های تحصیل در دانشگاه های ایتالیا

مهمترین مزیت تحصیل در اروپا این است که هزینه های تحصیلی و زندگی به طور قابل ملاحظه ای ارزان هستند. البته نوع رشته و سبک زندگی دانشجویان در برآورد هزینه های زندگی انها تاثیر گذاری مستقیم دارد. همچنین دانشجویان اروپایی که از  نقاط مختلف این قاره به کشور ایتالیا مهاجرت نموده اند از مزایای ویژه های برخوردار هستند.

مشکلات تحصیل در دانشگاه های ایتالیا

با وجود تمام امکانات رفاهی که برای دانشجویان در ایتالیا فراهم است، محدودیت هایی نیز برای آنها وجود دارد. دانشجویان متاهل امکان تحصیل در ایتالیا را ندارند. در واقع شرط محدودیت همراه برای متقاضیان ادامه  تحصیل در دانشگاه های طراز اول ایتالیا وجود دارد. چنانچه شما متاهل هستید و می خواهید به این کشور مهاجرت نمایید، ویزای تحصیلی به شما تعلق نخواهد گرفت. تحصیل در این کشور فقط به صورت انفرادی ممکن خواهد بود.

مراحل دریافت اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

در جهت کسب ویزای تحصیلی ایتالیا حتما از مشاور های دفاتر حقوقی استفاده نمایید. دفتر مشاوره حقوقی و وکالت داد آفرینان به مدیریت رامتین خیری، راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار می دهد.

اخذ پذیرش

بازه زمانی مشخصی برای ارسال درخواست پذیرش از سمت دانشگاه های ایتالیا وجود دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به وب سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه نمایید. سابقه تحصیلی، نامه انگیزشی و مدرک معتبر زبان مهمترین اسنادی هستند که جهت اخذ پذیرش مورد نیاز دانشگاه های ایتالیا می باشد.

ویزای تحصیلی

  • 3 قطعه عکس پرسنلی
  • سند نشان دهنده تمکن مالی متقاضی
  • کپی مدارک هویتی به ویژه پاسپورت
  • معادل سازی مدرک تحصیلی
  • ارائه نسخه ترجمه شده شناسنامه
  • کپی برگه تعیین کننده محل اقامت

دریافت مجوز تحصیلی از این کشور اروپایی پروسه ای بسیار حساس می باشد. در صورت عدم موافقت کمیته پذیرش با مدارک ارائه شده ممکن است اقدام بعدی شما نیز برای اخذ ویزای تحصیلی تحت الشعاع قرار بگیرد. توصیه می کنیم حتما از یک فرد متخصص در زمینه مهاجرت تحصیلی کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی. اگر واضح نیست با فلش کناری سوال راحتتری تولید کنید. *