وبلاگ

همه چیز درباره ی تحصیل در نروژ

کارشناسی در نروژ : بسیاری از دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در اروپا را دارند، تحصیل در نروژ را انتخاب می‌کنند. علت محبوبیت نروژ برای ادامه تحصیل، مناظر و چشم‌اندازهای زیبا و آب و هوای فوق العاده‌ی این کشور و نیز امکانات خدماتی رفاهی و مزایای شهروندی نروژ است. همچنین با تحصیل در نروژ، میتوانید از امکانات تحصیلی دانشگاه‌های خوب نروژ بهره ببرید. دانشگاه‌های نروژ در رده بندی جهانی رتبه‌های خوبی دارند. همچنین، تحصیل در نروژ با هزینه‌ی رایگان و یا هزینه‌ی بسیار کمی صورت می‌گیرد. کشور نروژ از نظر سطح علمی جزو ۱۰ کشور برتر دنیا به حساب می‌آید.


شرایط تحصیل در نروژ برای دانشجویان

 

اگر به دنبال تحصیل در نروژ هستید باید سن شما حداقل ۲۳ سال باشد. دانشگاه‌های نروژ برای پذیرش دانشجو یک آزمون ورودی دارند که از درس‌های زیر گرفته می‌شود:

آزمون شامل دروس زبان انگلیسی و نروژی، علوم تجربی، ریاضی و علوم اجتماعی است.

اخذ پذیرش تحصیلی در اروپا

البته برای رشته‌های مهندسی، نمره‌ی دروسی مانند ریاضی و فیزیک اهمیت بالاتری دارد. بنابراین نمراتی که کسب می‌کنید به رشته‌ی انتخابی شما بسیار مرتبط است.

تحصیل در نروژ به زبان نروژی و انگلیسی صورت می‌گیرد و متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی، باید پیش از تحصیل در دانشگاه یا کالج مورد نظر، درخواست خود مبنی بر تحصیل به زبان انگلیسی را به مؤسسه یا دانشگاه مورد نظر برای تحصیل ارائه دهند.

تحصیل در نروژ رایگان است و یا با هزینه‌ی بسیار کمی میتوانید در نروژ به ادامه تحصیل بپردازید. دانشجویان با تحصیل در نروژ می‌توانند از امکانات رفاهی و خدمات دانشجویی دراین کشور استفاده کنند.

 

 

تحصیل در نروژ در مقاطع مختلف تحصیلی

 

  • مقطع کارشناسی در نروژ

 

برای تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی، نمره‌ی حداقل ۵ آیلتس یا ۹۰ تافل مورد نیاز است. در واقع ارائه‌ی مدرک زبان انگلیسی بین‌المللی برای تحسیل در نروژ الزامی است. دوره‌ی فراگیری زبان نروژی برای دانشجویان خارجی در این کشور، یک ساله و رایگان است. شما در مقطع کارشناسی در نروژ به مدت سه سال تحصیل می‌کنید. همچنین می‌توانید به مدت ۱۰ ساعت در طول هفته کار دانشجویی انجام دهید.

 

  • کارشناسی ارشد در کشور نروژ

 

برای تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی ارشد نیز، دارا بودن مدرک زبان انگلیسی الزامی است. در مقطع کارشناسی ارشد، تحصیل به دو زبان نروژی و انگلیسی می‌باشد و مدرک آیلتس با نمره‌ی ۶ و نیم ویا تافل با نمره ۹۰ مورد نیاز است. مدت زمان لازم برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و اخذ مدرک آن در نروژ ۲ سال است و دانشجویان مجاز به ۲۰ ساعت کار دانشجویی خواهند بود. کلاس‌های آموزش زبان نروژی برای دانشجویان این مقطع نیز رایگان می‌باشد.

 

  • تحصیل دکترا در نروژ

 

مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل در نروژ در مقطع دکترا الزامی است و متقاضی باید مدرک آیلتس با نمره حداقل ۷ داشته باشد. هنگامی که در نروژ در مقطع دکترا مشغول به تحصیل می‌شوید، کمک هزینه تحصیلی نیز دریافت خواهید کرد. طول دوره‌ی تحصیل در این مقطع ۳ سال است. شما می‌توانید ۳۰ ساعت کار پاره وقت نیز داشته باشید.

 

  • تحصیل در نروژ در رشته‌ی پزشکی

تحصیل در رشته‌ی پزشکی عمومی در کشور نروژ به مدت ۶ سال طول می‌کشد. برای تحصیل در نروژ در رسته پزشکی، ۴ دانشگاه اصلی وجود دارد: برگن، اسلو، دانشگاه ترومسو و دانشگاه علوم و تکنولوژی نروژ.

 

هزینه‌ی تحصیل در نروژ به چه صورت است؟

 

اکثر دانشگاه‌های نروژ دارای تحصیل رایگان می‌باشند و این یک نقطه قوت است. شرایط تحصیل برای تمام دانشجویان یکسان است. حتی دانشجویان بین‌المللی که اهل کشورهایی باشند که عضو اتحادیه اروپا نیستند از خدمات تحصیل رایگان برخوردار می‌شوند. اگر هم تحصیل در دانشگاهی ملزم به پرداخت شهریه باشد، مبلغ شهریه بسیار ناچیز است.

دانشگاه‌های دولتی تحصیل رایگان دارند. در دانشگاه‌های خصوصی که برای تحصیل در نروژ، شهریه دریافت می‌کنند؛ میزان و مبلغ شهریه به نوع رشته و مقطع تحصیلی دانشجو بستگی دارد.

 

 

 

دریافت بورسیه تحصیلی

 

بورسیه تحصیلی در نروژ با حمایت دولت نروژ امکان‌پذیر است و دانشجو ملزم به پرداخت ۴۰ درصد هزینه‌های تحصیل است و ۶۰ درصد هزینه‌های تحصیل او به صورت وام است و اقساطی پرداخت می‌شود. این نوع بورسیه برای دانشجویان آفریقایی ، آسیای مرکزی و دانشجویان شرق اروپاست. برای دانشجویان کانادایی، امریکایی، روسی و ژاپنی بورسیه تحت عنوان مبلغی است که ماهانه به دانشجو پرداخت می‌شود تا بخشی از هزینه‌های خود را تأمین کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *