وبلاگ

ویزای تحصیلی لهستان

ویزای تحصیلی لهستان - وبسایت مهاجرت آسان

اخذ ویزای تحصیلی در اروپا آرزوی بسیاری از جوانان است. لهستان یکی از کشورهای اروپایی است که دارای چندین دانشگاه با قیمت‌ های مختلف است. دانشگاه ‌های این کشور از لحاظ رتبه علمی و جایگاه علمی پژوهشی بسیار عالی هستند. کیفیت آموزش در دانشگاه ‌های کشور لهستان از سطح خوبی برخوردار است. به همین دلیل است که اکثر داوطلبان بین المللی متمایل هستند که ویزای تحصیلی لهستان را دریافت کنند و در یکی از دانشگاه‌ های این کشور ادامه تحصیل دهند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا درباره‌ ی چگونگی دریافت ویزای تحصیلی لهستان به طور کامل توضیح دهیم. اگر شما نیز یکی از افرادی هستید که متقاضی ادامه تحصیل در این کشور است، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

شرایط کلی اخذ ویزا

کشور لهستان دارای دانشگاه ‌هایی است که مدارک آن ها در کل اتحادیه اروپا اعتبار زیادی دارد. با وجود ارائه این سطح آموزش علمی و مدارک معتبر باز هم می‌ توان گفت هزینه دریافت ویزا و همین طور شهریه دانشگاه‌ ها به نسبت سایر دانشگاه‌ های اروپایی زیاد نیست. بسیاری از دانشگاه ‌ها برای پذیرش دانشجو مدرک زبان بسیار بالا را مد نظر قرار می‌دهند. اما دانشگاه‌ های کشور لهستان معمولاً اینگونه نیستند. کشور لهستان معمولاً برای اقامت دانشجویان به آنها سخت گیری نمی کند.

دریافت ویزا در مقاطع مختلف

اگر خواستار دریافت ویزا در مقطع کارشناسی هستید، باید بدانید که مقاطع کارشناسی در دانشگاه‌ های کشور لهستان معمولاً ۶ ترمه در برخی موارد ۸ ترمه به پایان می‌رسد. پرداخت هزینه‌ های شهریه دانشگاه و زندگی در کشور لهستان از پس یک دانشجو بر خواهد آمد. چون شرایط کار دانشجویی برای دانشجویان کشور لهستان نیز وجود دارد. یکی از امکانات دانشگاه‌های کشور لهستان این است که زبان آموزش آن‌ها به ۲ زبان انگلیسی و لهستانی تقسیم می‌شود و دانشجویان خود می‌توانند زبان دلخواه خود را انتخاب کنند. علاوه بر این، خود دانشگاه دوره‌های زبان انگلیسی و لهستان را برگزار می‌کند که می‌توانید با پرداخت هزینه این دوره‌ها در آن‌ها شرکت کنید. در صورتی که آیلتس شما پنج تا پنج و نیم است، نیازی به شرکت در این دوره‌ها نخواهید داشت. یکی از دلایلی که باعث شده است اکثر داوطلبان خواستار تحصیل و اخذ ویزا از لهستان شوند، شرایط قبولی و پذیرش در دانشگاه بدون نیاز به مدرک زبان و تنها به کمک مصاحبه است.

ویزای تحصیلی لهستان - وبسایت مهاجرت آسان

 

اخذ ویزای کارشناسی ارشد و دکترا

معمولا شما می‌توانید با دارا بودن مدرک آیلتس ۶ در مقطع کارشناسی ارشد شرکت کنید و ان را طی یک تا دو سال به پایان برسانید. شهریه رشته‌های مختلف دانشگاهی در لهستان با یکدیگر متفاوت است. این مبلغ معمولاً از ۲۵۰۰ یورو شروع می‌شود. برای مقطع دکترا نیز که بطور معمول سه سال به طول می‌انجامد، باید ایلتس ۶ تا ۷ را برای استاد راهنمای خود که در یکی از دانشگاه لهستان تدریس می‌کند، بفرستید. برای اینکه ویزای خود را دریافت کنید، شما باید مدارک خود را به طور کامل آماده کرده و برای دانشگاه مورد نظر بفرستید. هنگامی که دانشگاه مدارک شما را بررسی کرد، نامه تاییدیه را برای شما ارسال می‌کند. شما می‌توانید با آماده کردن مدارک لازم برای سفارت و همین‌طور مدرک تاییدیه از دانشگاه به سفارت آن کشور مراجعه کرده و درخواست ویزای آن کشور را داشته باشید بسته به اینکه شما قصد دارید به کدام کشور مهاجرت کنید، معمولاً یک ماه به طول می‌انجامد تا ویزای شما آماده شود. مهم‌ترین کار در آماده کردن ویزا تهیه مدارک است که در ادامه آنها را به طور کامل بازگو می‌کنیم.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی لهستان

اخذ پذیرش تحصیلی در اروپا نیازمند ارائه مدارکی است و این قانون برای کشور لهستان هم صدق می کند. معمولا پس از اینکه ویزای کشور لهستان را دریافت کردید، می‌توانید برای اعضای خانواده خود برای مهاجرت تحصیلی و اقامت اقدام کنید. یکی از شرایطی که به شما برای دریافت اقامت و اخذ ویزا از کشور لهستان و یکی از اعضای خانواده‌تان کمک می‌کند، این است که نشان دهید که شرایط مالی خوبی در این کشور دارید. مدارک ویزای تحصیلی لهستان شامل موارد زیر هستند:
• کپی پاسپورت و شناسنامه
• کپی کارت ملی
• مدارک مربوط به محل اقامت و زندگی در کشور لهستان •عکس پرسنلی پاسپورتی
• تاییدیه دانشگاه مورد نظر در کشور لهستان
• ارائه نامه از بانک
• انگیزه نامه
• برگه مربوط به سابقه و رزومه
• فرم مربوط به دریافت ویزا

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی چگونگی دریافت ویزای تحصیلی برای مهاجرت به کشور لهستان صحبت کردیم. دریافت ویزای تحصیلی و آماده کردن مدارک همواره نیاز به مشاوره و استفاده از راهنمایی‌های افرادی دارد که تجربه لازم را در این باره دارند. زیرا ناقص بودن مدارک ممکن است مانع از مهاجرت تحصیلی شما شود. مجموعه easy migrate می تواند به شما در دریافت ویزای تحصیلی لهستان و مشاوره رایگان پذیرش تحصیلی کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی. اگر واضح نیست با فلش کناری سوال راحتتری تولید کنید. *