وبلاگ

پذیرش در دانشگاه‌های ایتالیا

پذیرش در دانشگاه‌های ایتالیا-وبسایت مهاجرت اسان

تحصیل در دانشگاه های معتبر اروپایی خواسته بسیاری از دانشجویان دنیا از جمله دانشجویان ایرانی است. کشور ایتالیا یکی از باقدمت ترین کشورهای دنیا بوده که دارای پیشینه فرهنگی و تاریخی شبیه به ایران است؛ به علاوه دانشگاه های این کشور از لحاظ آموزشی در سطح بالایی قرار دارند و طبق استانداردهای روز دنیا اداره می شوند. در رده بندی برترین دانشگاه های دنیا، دانشگاه های این کشور همواره حضور پررنگی دارند؛ دانشگاه هایی مانند دانشگاه پلی تکنیک میلان، دانشگاه سانت آنه پیزا، دانشگاه ساپینزا رم، دانشگاه بولونیا و… در این مقاله قصد داریم به بررسی شرایط تحصیل در ایتالیا و پذیرش در  دانشگاه‌های ایتالیا و هزینه تحصیل در این کشور بپردازیم.

پذیرش در دانشگاه‌های ایتالیا-وبسایت مهاجرت اسان

شرایط پذیرش در دانشگاه‌های ایتالیا

پذیرش در دانشگاه‌های ایتالیا : شرایط پذیرش در مقاطع مختلف و دانشگاه های مختلف این کشور قدری متفاوت است اما با این حال به طور کلی در ابتدا بعد از انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظرتان، باید با دانشگاه مورد نظر ارتباط برقرار کرده و مدارک مورد نیاز را برای آن دانشگاه ارسال کنید. بعد از بررسی رزومه و مدارک ارسال شده، آن دانشگاه تصمیم می گیرد که آیا شما استانداردهای لازم برای پذیرفته شدن را دارید یا خیر. برای درخواست دادن شما به مدارکی از قبیل ترجمه شناسنامه و مدارک شناسایی به زبان ایتالیایی، جزییات برنامه تحصیلی، عکس پاسپورت معتبر، مدرک زبان، رزومه، امتیاز رسمی SAT یا ACT و… دارید. به علاوه برای تحصیل در برخی از رشته ها مانند معماری یا پزشکی بعضی از دانشگاه های ایتالیا، آزمون ورودی برگزار می کنند.

 برای مشاوره رایگان پذیرش تحصیلی کلیک کنید

پذیرش در دانشگاه‌های ایتالیااگرچه در طی سال های اخیر تعداد دوره هایی که به زبان انگلیسی در دانشگاه های ایتالیا برگزار می شوند در حال افزایش است؛ اما این نکته را در نظر داشته باشید که اکثر دوره ها به زبان ایتالیایی ارائه خواهند شد. بنابراین برای پذیرش در برخی از دوره ها و دانشگاه های این کشور، ممکن است نیاز به مدرک زبان ایتالیایی داشته باشید.

شرایط پذیرش در دانشگاه‌های ایتالیا-وبسایت مهاجرت اسان

مزیت های تحصیل در دانشگاه های ایتالیا

شاید بتوان گفت از آنجایی که دو کشور ایران و ایتالیا پیشینه تاریخی و فرهنگی مشترکی دارند، زندگی و تحصیل در این کشور تا حدی برای دانشجویان ایرانی راحت تر است. اما علاوه بر این تحصیل در دانشگاه های ایتالیا مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم:

  • دانشگاه های ایتالیا از نظر اعتبار شهرت خوبی دارند؛ اکثر دانشجویان فارغ التحصیل از این دانشگاه ها می توانند بعدها در بسیاری از کشورهای دنیا ادامه تحصیل دهند یا مشغول به کار شوند.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های ایتالیا به نسبت بسیاری از دانشگاه های اروپایی کمتر و معقول تر است.
  • برخی از دانشگاه های این کشور به دانشجویان با شرایط خاصی، بورسیه تحصیلی می دهند.
  • سطح زندگی در کشور ایتالیا بالا است و این کشور استانداردهای بالایی در زمینه بهداشتی، تغذیه ای، درمانی و… دارد.
  • در رشته هایی مانند معماری، مهندسی و باستان شناسی دانشگاه های ایتالیا شهرت بین المللی دارند.
  • هزینه تحصیل در اکثر دانشگاه های این کشور برای دانشجویان ایتالیایی و خارجی یکسان است.

مزیت های تحصیل در دانشگاه های ایتالیا-وبسایت مهاجرت اسان

هزینه تحصیل در دانشگاه ‌های ایتالیا

پذیرش در دانشگاه‌های ایتالیا : همان طور که گفتیم هزینه تحصیل در دانشگاه های ایتالیا نسبت به بسیاری از دانشگاه های اروپایی کمتر است؛ اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که هزینه تحصیل، به مقطع و دانشگاه مورد نظر بستگی دارد. برای مثال هزینه تحصیل در مقطع دکترا با هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی متفاوت است. به علاوه دانشگاه های ایتالیا به دو صورت خصوصی و دولتی اداره می شوند که طبیعتا این موضوع نیز تاثیر زیادی روی هزینه های تحصیل در این دانشگاه ها دارد. در اکثر دانشگاه های ایتالیا، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ۴۵۰ الی ۳۵۰۰ یورو، برای مقطع کارشناسی ارشد ۵۰۰ الی ۳۵۰۰ یورو و برای تحصیل در مقطع دکتری حدود ۳۰۰ الی ۲۰۰۰ یورو است. این هزینه ها در دانشگاه های خصوصی بالاتر است و چیزی حدود ۵۵۰۰ الی ۱۹۰۰۰ یورو تخمین زده می شود. همچنین گفته شد که برخی از دانشگاه های این کشور بسته به وضعیت تحصیلی و مالی دانشجویان، امکان ارائه بورسیه تحصیلی را دارند.

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

کشور ایتالیا با جاذبه های دیدنی بی نظیر و پیشینه فرهنگی غنی خود شناخته می شود، این کشور از لحاظ سطح زندگی و رعایت استانداردهای مختلف جزء برترین کشورهای اروپایی است و در نتیجه افراد زیادی متقاضی مهاجرت به این کشور هستند. دانشگاه های ایتالیا در سطح بین المللی اعتبار بسیار خوبی دارند؛ به علاوه هزینه تحصیل در این دانشگاه ها بسیار معقول است. در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در دانشگاه های ایتالیا و مزیت تحصیل در این دانشگاه ها پرداختیم؛ همچنین هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور را به صورت تقریبی بیان کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی. اگر واضح نیست با فلش کناری سوال راحتتری تولید کنید. *