وبلاگ

چگونه ویزای تحصیلی بگیریم؟

چگونه ویزای تحصیلی بگیریم؟-وبسایت مهاجرت آسان

چگونه ویزای تحصیلی بگیریم؟ سالانه تعداد زیادی از کسانی که به فکر مهاجرت هستند، اقدام به مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی می‌کنند. در این مقاله سعی داریم تمام نکات لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی برای علاقه‌مندان را ذکر کنیم پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

برای گرفتن ویزای تحصیلی چه مدارکی مورد نیاز است؟

 

برای گرفتن ویزای تحصیلی مدارک زیر مورد نیاز است

مدارک شناسایی متقاضی از قبیل پاسپورت دارای اعتبار به همراه ترجمه‌ی آن و مدارک همراهان در صورت وجود

  • 4 قطعه عکس پاسپورتی با زمینه‌ی سفید
  • سند ازدواج و شناسنامه‌ی متقاضی در صورت متاهل بودن همراه با ترجمه‌ی آن و مهر رسمی قوه‌ی قضاییه
  • ارائه‌ی تمام مدارک تحصیلی متقاضی به همراه ریز نمرات و ترجمه‌ی آن
  • ارائه‌ی مدرک زبان با نمره‌ی قابل قبول در صورت نیاز داشتن
  • اعتبار مالی کافی در حساب پس‌انداز متقاضی جهت ضمانت
  • ارائه‌ی گواهی پزشک مبنی بر سلامت روانی و جسمی متقاضی
  • تکمیل و ارائه‌ی فرم درخواست تحصیل از دانشگاه موردنظر

برای گرفتن ویزای تحصیلی مدارک زیر مورد نیاز است-وبسایت مهاجرت آسان

چگونه میتوان ویزای تحصیلی گرفت؟

 

چگونه ویزای تحصیلی بگیریم؟ :اولین گام برای گرفتن ویزای تحصیلی این است که کشور  شهر، دانشگاه و رشته‌ی تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب نمایید. سپس برای گرفتن پذیرش در آن دانشگاه خاص اقدام کرده و پس از پذیرش در صورت وجود مصاحبه، باید مصاحبه شوید. پس از اخذ پذیرش در دانشگاه، شما می‌توانید نسبت به ثبت‌نام در دانشگاه و اخذ ویزای تحصیلی اقدام نمایید. همچنین باید بودجه‌ی خود را نیز برآورد کرده و تخمین بزنید که در صورت وجود شهریه در دانشگاه مورد نظر قادر به پرداخت آن هستید یا خیر. در غیر این صورت می‌توانید جهت اخذ پذیرش در دانشگاه‌های بدون شهریه اقدام نمایید. بهترین دانشگاه‌ها برای گرفتن ویزای تحصیلی در اروپا دانشگاه‌هایی در کشورهای عضو شینگن هستند چرا که با گرفتن ویزای آن کشورها می‌توانید ویزای شنگن نیز دریافت کنید. البته بسیاری از متقاضیان علاقه‌ی زیادی به اخذ ویزای تحصیلی در کانادا نیز دارند.

جهت گرفتن پذیرش از دانشگاه مورد نظر، پس از انتخاب رشته با توجه به مهارت‌ها، استعداد و علایق خود می‌توانید لیست دانشگاه‌هایی را که در کشور مورد نظرتان آن رشته را دارند؛ انتخاب کرده و سپس برای آنها درخواست پذیرش بفرستید. بعضی از دانشگاه‌ها جهت بررسی درخواست پذیرش شما مبلغ 100 دلار از شما دریافت می‌کنند. هنگام ثبت درخواست پذیرش باید رزومه و مدارک تحصیلی خود را همراه با ترجمه‌ی آن‌ها به دانشگاه مورد نظر ارسال کنید.

اگر دانشگاه مورد نظرتان نیاز به مصاحبه داشت، ابتدا باید به وب‌سایت سفارت کشور مورد نظر رفته و درخواست مصاحبه نمایید. آنگاه در وقت تعیین شده برای مصاحبه بروید.

پس از تایید مصاحبه‌ی شما، باید مدارک خود از قبیل پاسپورت، مدارک شناسایی همراه با ترجمه‌ی آن‌ها، رزومه‌ی خود همراه با ترجمه‌ی آن، مدارک تحصیلی و ریز نمرات خود همراه با ترجمه‌ی آن و مدارک مالی خود را به سفارت تحویل دهید.

همچنین باید تعهدنامه‌ای مبنی بر بازگشت به ایران پس از اتمام تحصیل تکمیل و امضا نمایید. سپس هزینه‌ی صدور ویزا را به سفارت پرداخت کرده و منتظر اقدامات بعدی باشید. باید توجه کنید که تمام کارهایی که سفارت از شما می‌خواهد را انجام دهید. نکته‌ی مهم این است که بعضی دانشگاه‌ها برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا رایگان هستند. اما در مقاطع دبیرستان و کارشناسی باید شهریه پرداخت نمایید.

چگونه میتوان ویزای تحصیلی گرفت؟-وبسایت مهاجرت آسان

نکات مهم برای اخذ ویزای تحصیلی

 

هنگام اقدام برای گرفتن ویزای تحصیلی به نکات زیر دقت کنید:

  • دارا بودن تمکن مالی در صورت پرداخت شهریه
  • امکان بازگشت به ایران پس از اتمام تحصیل
  • دارا بودن مدارک زبان بین المللی از جمله آیلتس و تافل با نمره‌ی قابل قبول برای دانشگاه مورد نظر
  • دارا بودن شرط معدل و یا شرط شرط سنی برای بعضی دانشگاه‌های خاص
  • انتخاب صحیح رشته‌ی تحصیلی و دانشگاه

جمع‌بندی

چگونه ویزای تحصیلی بگیریم؟ امروزه متقاضیان زیادی برای ویزای تحصیلی و ادامه‌ی تحصیل در کشورهای خارجی اقدام می‌کنند. اما تمام متقاضیان نمی‌توانند از تحصیل رایگان بهره‌مند شوند. از این رو توجه به این نکته بسیار ضروریست که متقاضی تمکن مالی جهت پرداخت شهریه داشته باشد. همچنین برای گرفتن ویزای تحصیلی؛ ابتدا باید پذیرش دانشگاه مورد نظر را داشت و سپس با مراجعه به سفارت کشور مورد نظر در ایران مدارک را تکمیل کرد.

متقاضی برای ویزای تحصیلی باید در نظر داشته باشد که ممکن است پس از اتمام تحصیل مجبور به ترک کشور مورد نظر و بازگشت به ایران باشد. بنابراین پیش از اقدام به گرفتن ویزای تحصیلی تمام شرایط خود را بررسی نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *