وبلاگ

بهترین دانشگاه‌ های سوئیس

دانشگاه-زوریخ-سوئیس

یافتن بهترین دانشگاه های سوئیس

بهترین دانشگاه های سوئیس کدامند؟ این سوالی است که می خواهیم به آن پاسخ دهیم. کشور سوئیس یکی از مراکز مهم برای ارائه خدمات تحصیلی و آموزش عالی در قاره اروپا است. تحصیلات در کشور سوئیس با کیفیت بالایی انجام می‌شود. همین موضوع سبب شده است تا دانشگاه‌های کشور سوئیس پس از مدتی جایگاه بسیار ویژه‌ای در جهان پیدا کنند. به گونه‌ای که رتبه بین المللی نه دانشگاه این کشور بیشتر از ۵۵۰ است. به همین دلیل تحصیل در سوئیس یکی از مواردی است که بسیاری از افراد جهان خواستار آن هستند. اگر شما نیز یکی از افرادی هستید که به تحصیل در این کشور علاقمندید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا بهترین دانشگاه های سوئیس را بشناسید.

بهترین دانشگاه‌ ها در سوئیس

این کشور دارای چندین دانشگاه مختلف است. رتبه و جایگاه علمی بهترین دانشگاه‌ های سوئیس معمولا هر داوطلبی را ترغیب می‌کند که برای اخذ پذیرش از این دانشگاه‌ها اقدام کند. در متن زیر برخی از این دانشگاه‌ها را معرفی می‌کنیم.

·        دانشگاه لوزان

دانشگاه لوزان در بین برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد،  در ابتدا دانشگاه لوزان یک مدرسه کوچک بود که در آن به تدریس علوم الهیات می‌پرداختند. سال‌ها بعد این فضا را به دانشگاهی بزرگ تبدیل کردند. به گونه‌ای که امروزه تا سقف چهارده هزار دانشجو در ان مشغول به تحصیل‌اند. علاوه بر این در مقاطع بالاتر نیز دو تا سه هزار محقق وجود دارد که تحصیلات اکادمیک خود را ادامه می‌دهند. آب و هوای شهر لوزان بسیار دل انگیز و جذاب است. به همین دلیل فضا و محیط این دانشگاه نیز به طبع از همین موضوع از جذابیت زیادی برخوردار است. دانشگاه لوزان که یکی از بهترین دانشگاه‌ های سوئیس است، دارای محیط سبز و پارک‌ها و  امکانات خوبی مانند کتابخانه‌ها وسالن‌های ورزشی‌ است. معمولا دانشجویان می‌توانند با پرداخت ۱۲۰۰ دلار برای هر ترم در این دانشگاه تحصیل کنند.

دانشکده‌های دانشگاه لوزان :

دانشکده هنر

دانشکده زیست شناسی و پزشکی

دانشکده تجارت و اقتصاد

دانشکده علوم زمین شناسی و محیط زیست

دانشکده حقوق

دانشکده علوم اجتماعی و سیاسی

دانشکده الهیات

·        دانشگاه ژنو

ویژگی دانشگاه ژنو یکی از بهترین دانشگاه‌ های سوئیس است. زیرا در شهر بزرگی مثل شهر ژنو قرار گرفته و رتبه جهانی آن ۹۸ است. دارا بودن چنین رتبه‌ای به سبب فعالیت‌های علمی و امتیازاتی است که این دانشگاه از سال ۱۵۵۹ تا کنون به دست آورده است. قدمت زیاد دانشگاه ژنو باعث شهرت آن در کشور سوئیس شده است. افراد زیادی خواستار تحصیل در این دانشگاه هستند. معمولاً در بیشتر دانشگاه‌های کشور سوئیس زبان تدریس فرانسوی است. این موضوع برای دانشگاه ژنو نیز صدق می‌کند. در مقطع کارشناسی ارشد زبان بین‌المللی انگلیسی برای تدریس استفاده می‌شود. دانشکده‌های این دانشگاه عبارتند از:
دانشکده علوم
دانشکده پزشکی
دانشکده علوم انسانی
دانشکده اقتصاد و مدیریت
دانشکده علوم اجتماعی
دانشکده حقوق
دانشکده الهیات
دانشکده روانشناسی و ترجمه

·        دانشگاه بازل

اگر قصد مطالعه و پیدا کردن کتاب در برجسته‌ترین کتابخانه کشور سوئیس را دارید، می‌توانید به دانشگاه بازل سفر کنید. دانشگاه بازل یکی از بهترین دانشگاه‌ های سوئیس است که در طی سال‌ها از نظر علمی جایگاه بسیار ویژه‌ای پیدا کرده است. این دانشگاه بسیار قدیمی است و تاسیس آن به سال ۱۴۶۰ باز می‌گردد. محیط این دانشگاه بسیار زیبا و سرسبز است و آب و هوای بسیار خوبی نیز در این شهر برقرار است. دانشکده‌های دانشگاه عبارتند از:
دانشکده الهیات
دانشکده حقوق
دانشکده پزشکی
دانشکده علوم انسانی و اجتماعی
دانشکده علوم تجارت و اقتصاد
دانشکده روانشناسی

بهترین-دانشگاه-های سوئیس

·        دانشگاه زوریخ

یکی از دانشگاه‌هایی که بسیاری از داوطلبان از سراسر جهان آن را به عنوان مرجعی برای تحصیل در اروپا انتخاب می‌کنند، دانشگاه زوریخ است. این دانشگاه از جمله بهترین دانشگاه‌ های سوئیس است. تعداد دانشکده‌ها و رشته‌ها در این دانشگاه بسیار زیاد است و تمامی دانشجویان می‌توانند با توجه به رشته خود این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. رنکینگ جهانی این دانشگاه ۷۳ است. دانشگاه زوریخ چندین دانشکده دارد که محل آن‌ها کنار هم نیست و در هر نقطه از شهر زوریخ ممکن است واقع شده باشد. زبانی که در این دانشگاه تدریس می‌شود نیز زبان فرانسوی است. دانشکده های دانشگاه عبارتند از:
دانشکده فلسفه
پزشکی
علوم اقتصاد
حقوق
ریاضیات و علوم طبیعی
الهیات
دامپزشکی

دانشگاه-زوریخ-سوئیس


سخن پایانی
دانشگاه‌های بالا تعدادی از بهترین دانشگاه‌های سوئیس هستند که می‌توانید برای مراجعه به آن‌ها برای جمع آوری مدارک لازم و اطلاعات کافی اقدام کنید. مجموعهeasymigrate  می‌تواند با مشاوره رایگان پذیرش تحصیلی به شما اطلاعات کافی را درباره اخذ پذیرش تحصیلی در اروپا بدهد. قبل از اینکه برای مهاجرت به این دانشگاه‌ها اقدام کنید حتما از مشاوره لازم بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *