وبلاگ

تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش، امتیاز علمی بسیار مهمی برای ارتقای جایگاه علمی افراد به حساب می آید. هر ساله تعداد زیادی از  دانشجویان سراسر جهان متقاضی اخذ پذیرش در دانشگاه های اتریش هستند و با توجه به اینکه دانشگاه های این کشور  به لحاظ رتبه علمی در جایگاه بالایی قرار گرفته اند این حجم تقاضا روز به روز در حال افزایش است. اگر شما خوانندگان محترم جزو متقاضیان ادامه تحصیل در اروپا هستید ولی به جهت نداشتن مدرک زبان در این باره احساس نگرانی می کنید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را به دقت بخوانید. خبر های خوبی برای شما داریم.

تحصیل در اتریش بدون مدرک زبان امکانپذیر است.

رشته های تحصیلی بسیار متنوعی در دانشگاه های اتریش تدریس می شوند. قالب این رشته ها به زبان آلمانی هستند و دانشجو قبل از شروع به تحصیل در رشته مورد نظر می بایست دوره آموزش زبان را بگذراند. در صورت اخذ حد نصاب نمره این امکان برای وی فراهم می شود تا به طور رسمی در رشته مورد نظر شروع به یادگیری نماید. توجه داشته باشید که این قانون فقط برای برخی از رشته های مقطع کارشناسی قابل اجراست و دانشجو بدون دریافت مدرک زبان هم می تواند در تعداد محدودی از رشته های درسی مشغول به تحصیل گردد.برای  اخذ پذیرش تحصیلی در اروپا کلیک کنید

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی بدون نیاز به مدرک زبان

پذیرش در دانشگاه اتریش مستلزم ارائه مدارک زیر می باشد:

دانشجو ضمن دریافت پذیرش از طرف دانشگاه هدف باید فرم مربوط به درخواست دانشگاه را نیز تکمیل کند.

اثبات هویت ملی یک مرحله بسیار مهم در راستای ادامه تحصیل در اتریش به حساب می آید. به این ترتیب که کپی شناسنامه به انضمام مدارک و اسناد مسافرتی وی که حاوی عکس پرسنلی است به دانشگاه مورد نظر تحویل داده می شود.

اگر شما متقاضی ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی دانشگاه های اتریش هستید باید مدارک مربوط به دوران متوسطه را به دانشگاه تحویل دهید. این موضوع در مورد افرادی که قصد تحصیل در مقطع دیپلم را نیز دارند، صدق می کند.

شرایط تحصیل  برای مقطع تحصیلی دکتری

چنانچه دانشجو فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد در داخل کشور باشد و بخواهد برای مقطع دکتری، از سمت دانشگاه های سطح بالای اتریش، پذیرش بگیرد الزاما باید مدرک فوق لیسانس خود را معادل سازی کند. کشور اتریش قوانین سخت گیرانه ای را برای متقاضیان مقطع دکتری وضع نموده و فقط به کسانی اجازه تحصیل در دانشگاه های دولتی خود را می دهد که در ایران نیز فارغ التحصیل دانشگاه سراسری شده باشند. بر این اساس دانشجویانی که از دانشگاه آزاد اسلامی مدرک کارشناسی ارشد را دریافت کرده اند مجوز تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور اتریش را دریافت نمی کنند و در صورت اصرار به این موضوع می توانند در دانشگاه های خصوصی مشغول به تحصیل شوند.

دانشگاه های معتبر  اتریش

دانشگاه های معتبر و دارای جایگاه علمی بالا در کشور اتریش که امکان تحصیل برای دانشجویان را بدون نیاز به مدرک زبان فراهم آورده است؛ دانشگاه وین، اینسبروک و زالتسبور هستند.

قوانین ویزای  تحصیلی در کشور اتریش

به منظور اخذ ویزای تحصیلی در کشور اتریش قوانین خاصی بر سر راه دانشجویان ایرانی قرار گرفته است. برای مثال متقاضی ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های اتریش باید دیپلم خود را دریافت کرده و از طریق شرکت در آزمون سراسری موفق به قبولی در یکی از دانشگاه های دولتی ایران شده باشد. نکته مهم و حائز اهمیت این است که مدت زمان قبولی متقاضی تا انجام اقدامات مربوط به تحصیل در اتریش نباید بیش از یکسال بگذرد. در غیر این صورت اعتبار آن پایان می یابد و متقاضی باید سال بعد مجدد اقدام کند.

تحصیل در مقطع مدرسه بدون نیاز به مدرک زبان

به نسبت سایر مقاطع تحصیلی، شرایط و ضوابط خاصی برای ادامه تحصیل در مقطع مدرسه های اتریش وجود دارد. به طور مثال فقط کودکانی امکان تحصیل در مقطع ابتدایی را دارند که یکی از والدین آنها اقامت اتریش را دریافت کرده باشد. این در حالی است که برای افراد بزرگتر از 14 سال این محدودیت وجود ندارد.

هزینه تحصیل در اتریش

بسته به اینکه دانشجو بورسیه تحصیلی دریافت کرده باشد یا خیر هزینه های تحصیل متفاوت خواهد بود. همچنین مجرد یا متاهل بودن دانشجو نیز در تعیین هزینه ها نقش مهمی دارد. دانشجوی مجرد در مقایسه با دانشجویی که همراه همسر و فرزند خود به اتریش آمده هزینه های کمتری را متحمل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی. اگر واضح نیست با فلش کناری سوال راحتتری تولید کنید. *