وبلاگ

پذیرش تحصیلی اتریش

پذیرش تحصیلی اتریش - وبسایت مهاجرت آسان

یکی از پر طرفدار ترین برنامه های مهاجرتی که ممکن است جزء اهداف هر شخصی باشد، اخذ پذیرش تحصیلی اتریش می باشد. اتریش کشوری است که در میانه اروپا یا به اصطلاح قلب اروپا واقع شده و رشته کوه های آلپ این کسور را احاطه کرده است. می توان گفت تحصیل در دانشگاه های این کشور اروپایی، یعنی اتریش تقریباً رایگان است.

فرهنگ غنی اروپایی که در کشور اتریش وجود دارد، یکی از دلایلی است که آن را به یکی از بهترین مکان ها و مقصد ها برای ادامه تحصیل تبدیل کرده است. همچنین داشتن پاسپورت اتریشی ارزش و اهمیت بسیاری را برای دارنده آن به ارمغان می آورد. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را به صورت مختصر درباره شرایط تحصیل در اتریش آشنا کنیم، پس در ادامه مقاله همراه ما باشید. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پذیرش تحصیلی اتریش و اخذ پذیرش تحصیلی در اروپا و… با کارشناسان و متخصصان با تجربه ما در این حوزه ارتباط بگیرید.

پذیرش تحصیلی اتریش - وبسایت مهاجرت آسان

نکاتی در خصوص پذیرش تحصیلی اتریش

در این کشور اروپایی یعنی اتریش، امکان تحصیل در علوم مختلف برای متقاضیان وجود دارد که از جمله آن می توان به گروه های پزشکی و دارو سازی اشاره کرد. در حقیقت یکی از بهترین روش ها برای مهاجرت به اتریش، استفاده از پذیرش تحصیلی اتریش می باشد. همانطور که گفته شد یکی از مواردی که برای تحصیل در اتریش مورد استقبال قرار گرفته، تحصیل رایگان یا با هزینه کم در این کشور می باشد.

تحصیل در مقاطع مختلف از جمله لیسانس و فوق لیسانس اتریش رایگان است و متقاضی لازم نیست بابت تحصیل در مدارس و دانشگاه های اتریش هزینه خاصی بپردازد، البته در اینجا فرد نیاز به قبولی در دانشگاه های سراسری در ایران را دارد. سیستم آموزشی عالی اتریش در واقع با جدید ترین تکنولوژی های پژوهشی به روز شده است.

مزایای گرفتن پذیرش تحصیلی اتریش

تحصیل در چنین کشور فوق العاده ای مزایا و محاسن بسیار زیادی دارد که در ادامه به چند مورد از این مزایا خواهیم پرداخت:

  • بلوکه نشدن مبلغی که به عنوان پشتوانه مالی در بانک برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش قرار دارد
  • دارا بودن رتبه بسیار بالا در رنکینگ دانشگاه های ممتاز در سراسر اتریش و همچنین سراسر جهان
  • مبلغ اندکی هزینه برای هر ترم در دانشگاه های اتریش
  • هزینه مناسب و مقرون به صرفه برای زندگی در این کشور

تحصیل در اتریش مقطع تحصیلی دیپلم

درست است که اتریش به علت نظام آموزشی ایده‌آل، هزینه های اندک تحصیلی و زندگی و سطح بسیار بالای علمی ممکن است هدف خیلی از افراد باشد اما دانشگاه های اتریش از پایه دیپلم دانشجو نمی پذیرند و افراد متقاضی باید ابتدا وارد دانشگاه های ایران شده باشند و سپس با انتقالی وارد دانشگاه های اتریش شوند. در نتیجه متوجه شدید که با مدرک تحصیلی دیپلم امکان ادامه تحصیل در اتریش فراهم نیست. این را هم باید بدانید که رشته ای که دانشجوی متقاضی در ایران اقدام به تحصیل می کند باید متناسب با همان رشته ای باشد که قصد خواندن آن در کشور اتریش را دارد.

تحصیل در اتریش مقطع تحصیلی لیسانس

همانطور که بیان شد، برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور اتریش قبولی در دانشگاه های دولتی یا سراسری در ایران لازم است و روزانه یا شبانه بودن آن مطرح نیست. این امکان نیز برای متقاضیان وجود دارد که دوره های زبان خود را در همین ایران سپری کنند. این که این دوره چقدر به طول بیانجامد بستگی به خود دانشجو دارد که می تواند بین یک الی دو ترم باشد. لازم به ذکر است که تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های اتریش به زبان آلمانی صورت می گیرد.

تحصیل در اتریش مقطع تحصیلی فوق لیسانس

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور اتریش این امکان برای داوطلبان و متقاضیانی که مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه های سراسری ایران کسب کرده اند میسر است. البته این را هم باید مد نظر قرار داد که شرایط پذیر تحصیلی اتریش در مقطع کارشناسی ارشد به دانشگاه مبدأ بستگی دارد. به این دلیل که اتریش در سطح علمی بالاتری نسبت به دانشگاه های ایران می باشد و گاهی ممکن است این تفاوت سطح علمی باعث شود تا دانشجو یک سال پایین تر از مقطع اصلی خود شروع به تحصیل کند و سپس در ادامه به صورت پیوسته وارد مقطع کارشناسی ارشد شود.

سخن پایانی

اخذ ویزای تحصیلی در اروپا از آرزوی افراد بسیاری است. در این مقاله سعی کردیم شما را با شرایط و مزایا و همچنین نحوه ی پذیرش تحصیلی اتریش آشنا کنیم. این نکته را بدانید که هر چه اطلاعات بیشتری داشته باشید، می توانید مسیر اهداف خود را شفاف تر رقم بزنید. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی پذیرش تحصیلی اتریش و دریافت مشاوره رایگان پذیرش تحصیلی می توانید با مشاوران مهاجرت آسان تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی. اگر واضح نیست با فلش کناری سوال راحتتری تولید کنید. *