وبلاگ

صفر تا صد شرایط پذیرش در دانشگاه های اروپا

صفر تا صد شرایط پذیرش در دانشگاه های اروپا

کشور های حوزه اروپا دارای تعداد زیادی دانشگاه و کالج های کوچک هستند. مراکز علمی اروپا در سطح جهان جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده اند. روز به روز بر تعداد متقاضیان پذیرش  در دانشگاه های اروپا افزوده می شود.

اهمیت پذیرش در دانشگاه های اروپا

بسیاری از دانشگاه های اروپا دارای قدمت طولانی هستند. آموزش عالی در کالج ها و دانشگاه های اروپا سبب اعتبار جهانی آنها شده است. همچنین هزینه های زندگی در کشور های اروپایی چنادان زیاد نیست و به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می باشد.

اخذ پذیرش تحصیلی در اروپا

آموزش در سطح عالی

فارغ التحصیلان دانشگاه های اروپا جزو نوابغ جهان به شمار می آیند. سطح علمی افرادی که در دانشگاه های اروپایی درس خوانده و مدرک تحصیلی خود را از این کشور ها دریافت نموده اند بسیار بالاست. به گونه ای که کار فرمایان برای این گروه از متقاضیان استخدام اهمیت ویژه ای قائل هستند.

کمک هزینه تحصیلی

اکثر دانشجویانی که در مقاطع مختلف دانشگاه های اروپا مشغول به تحصیل هستند از بورسیه تحصیلی استفاده می کنند. در واقع دولت برای کسانی که موفق به پذیرش در دانشگاه های اروپا شده اند کمک هزینه های تحصیلی در نظر گرفته است. این امتیاز برای آنها وجود دارد تا با پرداخت هزینه های بسیار اندکی، دوره های آموزشی خود را تکمیل نمایند.

شرایط پذیرش در دانشگاه های اروپا

افرادی که دارای مشخصات زیر باشند، شانس بیشتری برای اخذ ویزای تحصیلی اروپا خواهند داشت. آلمان ، اتریش، کانادا و غیره؛ هیچ فرقی نمی کند که شما قصد ادامه تحصیل در کدام یک از کشورهای اروپایی را دارید. آنچه که مهم و حائز اهمیت است سابقه تحصیلی شماست.

کسب نموره حد نصاب در آزمون آیلتس

یکی از مواردی که به عنوان امتیاز برای شما در نظر گرفته می شود و شانس پذیرش در دانشگاه های اروپایی را برای تان افزایش می دهد، کسب نمره قبولی در آیلتس است. تافل و آیلتس از جمله آزمون های بین المللی سطح بالا هستند و ارزش بیسار زیادی دارند. چنانچه دانشجوی متقاضی پذیرش در دانشگاه های اروپایی موفق به اخذ مدرک زبان انگلیسی معتبر شده باشد به احتمال زیاد از طرف دانشگاه مورد نظر، پذیرش خواهد گرفت.

معدل خوب

دانشگاه های اروپا مایل هستند افراد نابغه و باهوش را از سراسر جهان جذب کنند. وقتی شما جزو دانشجویان برجسته کشور باشید، به عنوان یک فرد نابغه و با استعداد شناخته می شوید. در نتیجه معدل بالای شما یک امتیاز اساسی و مهم برای دانشگاه های اروپایی محسوب می شود.

نحوه نگارش نامه انگیزشی

پذیرش در دانشگاه های اروپایی مستلزم ارائه مدارک و اسناد معتبر به کمیته پذیرش می باشد. شما از طریق نگارش نامه انگیزشی که توسط افراد متخصص نوشته می شود می توانید مستقیما با اعضای حاضر در جلسه پذیرش صحبت کنید.

مدت زمان دوره های تحصیلی اروپا

تمایز خاصی بین مدت زمان تحصیل بین دانشگاه های اروپایی با دانشگاه های ایران وجود ندارد. به طور مثال در هر دو کشور، دوره کارشناسی 3 الی 4 سال زمان می برد تا اینکه دانشجو فارغ التحصیل شود. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد کشور های اروپایی نیز دوران تحصیلی خود را در این مقطع حول و حوش 1 تا 2 سال تمام می کنند.

فرآیند بولونیا در اروپا

امروزه شاهد اجرای طرح هایی در زمینه استاندارد سازی مقاطع تحصیلی اروپا هستیم که با نام بولونیا عمومیت یافته است. هدف از این عملیات این است که مقاطع تحصیلی در کالج های اروپایی بهینه سازی شود. به عبارت دیگر دانشجویان امکان تحصیل در سه مقطع کارشناسی، فوق لیسانس و  دکتری را به طور تفکیک شده به دست می آورند.

برترین دانشگاه های اروپایی

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، دانشگاه های اروپا جزو مراکز علمی سطح بالا در عرصه جهانی شناخته می شوند. بریتانیا با داشتن چهار دانشگاه معتبر از جمله کشور هایی به حساب می آید که در سطح جهان حرفی برای گفتن دارد. دانشگاه آکسفورد و کمبریج اروپا نیز از دیگر موسسه های علمی بسیار مهم و معتبر محسوب می شوند. به جزء موارد مذکور، مراکز دانشگاهی دیگری نیز در اروپا وجود دارند که از جایگاه علمی خوبی برخوردار می باشند. دانشگاه سوئیس، پی اس ال فرانسه، پلی تکنیک در کشور پاریس از نمونه های این موارد به شمار می آیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی. اگر واضح نیست با فلش کناری سوال راحتتری تولید کنید. *