وبلاگ

مهاجرت به اروپا ازطریق ویزای تحصیلی

مهاجرت به اروپا ازطریق ویزای تحصیلی-وبسایت مهاجرت آسان

امروزه بسیاری از کسانی که قصد مهاجرت دارند، اقدام به گرفتن ویزای تحصیلی و مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی به اروپا می‌کنند. مهاجرت به اروپا و گرفتن ویزای تحصیلی به 2 صورت امکان پذیر است:

تحصیل رایگان

پرداخت شهریه

اما در هر صورت شما می‌توانید با اخذ ویزای تحصیلی به اروپا مهاجرت کنید.

کدام کشورها در اروپا ویزای تحصیلی می‌دهند؟

اروپا شامل 50 کشور مستقل و 6 کشور تابعه می‌باشد. شما می‌توانید ویزای تحصیلی هر یک از کشورهای اروپایی را دریافت نمایید. اما از میان این 56 کشور،  ۲۶ کشور عضو اتحادیه شینگن هستند و اخذ ویزای آن‌ها ویزای شینگن نامیده می‌شود. این کشورها حد و مرزی ندارند و مسافرت به هر کدام از آن‌ها بدون نیاز به ویزا صورت می‌گیرد. بنابراین؛ بهتر است یکی از کشورهای شینگن را برای اخذ ویزای تحصیلی و مهاجرت به اروپا انتخاب کنید. به طور کلی می‌توانید هر کشوری را انتخاب نمایید. از این رو توصیه می‌شود که به گرفتن ویزای تحصیلی یکی از کشورهای شینگن اقدام نمایید تا از این طریق، از تمام مزایای ویزای شینگن بهره‌مند شوید.

مهاجرت به اروپا از طریق ویزای تحصیلی-وبسایت مهاجرت اسان

 

مهاجرت به اروپا در مقطع کارشناسی

برای تحصیل در اروپا در مقطع کارشناسی، در رشته‌هایی مانند آی تی، اقتصاد، حقوق، رشته‌های پیراپزشکی و پزشکی شرایط ویژه مورد نیاز است. مدارک مورد نیاز شامل دیپلم متوسطه و ریز نمرات و کارنامه‌ی متقاضی به همراه ترجمه‌ی آن‌ها و دارا بودن مدرک آیلتس با نمره‌ی حداقل 6 می‌باشد.

عل الخصوص اگر متقاضی قصد تحصیل رایگان در اروپا را داشته باشد، حتما به مدرک آیلتس نیاز دارد. بعضی از دانشگاه‌ها آزمون ورودی و مصاحبه نیز دارند. بعضی از دانشگاه‌هایی که تحصیل رایگان دارند، شرط معدل را نیز دارا می‌باشند. برای بعضی کشورها داشتن مدرک آیلتس الزامی نیست مثلا فنلاند. اما اگر متقاضی بخواهد ویزای اروپا را از طریق مهاجرت تحصیلی اخذ نماید، حتما باید مدرک آیلتس داشته باشد.

مهاجرت به اروپا در مقطع کارشناسی ارشد

آسان‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش مهاجرت به اروپا، مهاجرت از طریق ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می‌باشد. بعضی از دانشگاه‌های اروپا شرایط سختگیرانه‌ای برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دارند. مثلا شرط معدل دوران کارشناسی، شرط سنی، نمره‌ی آیلتس حداقل ۶ و نیم، تسلط کافی به زبان انگلیسی. اما بعضی از دانشگاه‌ها نیز تنها شرطی که دارند نمره‌ی آیلتس 6 و نیم است و شرط سنی ندارند. اما کشوری مانند انگلستان برای تحصیل در مقاطع مختلف شرایط سنی خاصی دارد. شما با گرفتن ویزای تحصیلی می‌توانید به اروپا مهاجرت کرده و سپس به ادامه‌ی تحصیل و یا کار در اروپا پرداخته و اقامت دائم یک کشور اروپایی را اخذ نمایید.

مهاجرت به اروپا از طریق ویزای تحصیلی در مقطع دکترا

تحصیل در اروپا در مقطع دکترا کاری پژوهش محور است؛ از این رو متقاضیان ادامه‌ی تحصیل در مقطع دکترا در اروپا باید حتما کارهای پژوهشی و مقالات متعدد و به طور کلی یک رزومه‌ی تحصیلی بسیار قوی برای پذیرش داشته باشند. داشتن نمره‌ی آیلتس حداقل 7 برای تحصیل در مقطع دکترا در تمام کشورهای اروپایی الزامی می‌باشد. اما باید در نظر داشته باشید که تحصیل در اروپا در مقطع دکترا تضمین بیشتری نسبت به سایر مقاطع تحصیلی برای اخذ اقامت دائم اروپا دارد.

مهاجرت به اروپا از طریق ویزای تحصیلی در مقطع دکترا-وبسایت مهاجرت اسان

 

چگونه بورسیه‌ی تحصیلی یک کشور اروپایی را بگیریم؟

طبیعتا بسیاری از متقاضیانی که می‌خواهند از طریق تحصیل به اروپا مهاجرت کنند؛ به دنبال گرفتن بورسیه‌ی تحصیلی و تحصیل رایگان در کشورهای اروپایی هستند. هنگامی که شما بورسیه‌ی تحصیلی یک کشور اروپایی را دریافت می‌کنید، اجازه‌ی استفاده از تمام امکانات آموزشی آن کشور به صورت رایگان را دارید و دولت بابت تحصیل از شما هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. اگر دانشجوی مقطع کارشناسی و یا کارشناسی ارشد باشید می‌توانید یک کار پاره وقت نیز برای خود داشته باشید. البته تحصیل در اروپا به صورت رایگان شرایط ویژه‌ای می‌طلبد از جمله دانش زبانی بسیار بالا چرا که تمام تدریس در دانشگاه‌های دولتی به زبان انگلیسی است. تمکن مالی، نمرات بالا و رزومه‌ی بسیار قوی از جمله مقاله یا مقالات isi  از جمله شرایط تحصیل در مقطع دکترا در اروپاست.

شما می‌توانید رزومه‌ی تحصیلی خود را برای یکی از سوپروایزرهای دانشگاه‌های معتبر اروپا ارسال کرده و ممکن است حتی مصاحبه‌ای نیز از شما گرفته شود. سپس تصمیم می‌گیرند که آیا می‌توانید از شرایط بورسیه استفاده کنید یا خیر. جمع‌بندی

گرفتن ویزای تحصیلی اروپا و مهاجرت به اروپا از طریق ادامه تحصیل بسیار راحت است و حتما به دانش زبانی بالایی نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی. اگر واضح نیست با فلش کناری سوال راحتتری تولید کنید. *