وبلاگ

بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل

بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل-وبسایت اسا ن مهاجرت

دانشگاه های کشور کانادا سالیانه مقصد تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی هستند. تنوع رشته های تحصیلی در کانادا به حدی زیاد است که دانشجویان در هر رشته ای می توانند در کشور کانادا ادامه تحصیل دهند. شرایط تحصیل در دانشگاه های کانادا بسیار مطلوب است و در این دانشگاه ها از آخرین متدهای روز دنیا برای آموزش دانشجویان استفاده می کنند. اما برخی از شهرها و دانشگاه های کانادا برای تحصیل در برخی از رشته های خاص، شرایط بهتری دارند و به طور کلی طبق رتبه بندی های بین المللی، برخی از دانشگاه های کانادا عملکرد بهتری داشته اند. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل بپردازیم.

بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل-وبسایت اسان مهاجرت

رتبه بندی QS برای تحصیل در شهرهای کانادا

کشور کانادا 80 دانشگاه و 240 کالج دارد و این موسسات آموزشی، از نظر رتبه بندی  QSبا یکدیگر تفاوت دارند. رتبه بندی QS یک نوع رتبه ‌بندی دانشگاهی است که سالیانه منتشر شده و دانشگاه های مختلف دنیا را از جنبه های مختلف با یکدیگر مقایسه کرده و به آنها امتیاز می دهد. برخی از شهرهای کشور کانادا از نظر تحصیلی رتبه بسیار خوبی در QS دارند. برای مثال در سال 2021 دانشگاه های شهر مونترال رتبه هفتم، دانشگاه های شهرهای تورنتو و ونکوور رتبه سیزدهم، دانشگاه های شهر اتاوا رتبه 49 و دانشگاه های شهر کبک رتبه 55 را در میان دانشگاه های دنیا کسب کرده اند. در ادامه بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل را بیشتر مورد بررسی قرار می دهیم.

دانشگاه های شهر تورنتو برای تحصیل

یکی بهترین و پرطرفدارترین شهرهای کشور کانادا برای ادامه تحصیل و به طور کلی زندگی دانشجویی، شهر تورنتو است. در مورد این شهر زیبا و رویایی همین نکته کافی است که توسط مجله Metropolis لقب دوست داشتنی‌ترین شهر دنیا را گرفته است. در میان تمام شهرهای دنیا، تورنتو توانسته است رتبه سیزدهم جهان را از لحاظ شرایط تحصیلی به خود اختصاص دهد. در میان دانشگاه های شهر تورنتو سه دانشگاه توانسته اند رتبه خوبی در QS به خود اختصاص دهند. بهترین رتبه در میان دانشگاه های شهر تورنتو، رتبه 34 در QS است. همچنین این شهر از نظر فرصت های شغلی و امکان یافتن شغل مناسب نیز وضعیت بسیار خوبی دارد.

دانشگاه های شهر تورنتو برای تحصیل-وبسایت اسان مهاجرت

دانشگاه های شهر مونترال برای تحصیل

دانشگاه های شهر مونترال رتبه هفتم را در رتبه بندی QS به خود اختصاص داده اند. یکی از امتیازات تحصیل و زندگی در شهر مونترال، وضعیت با ثبات این شهر از نظر اقتصادی است. یکی از دانشگاه های مشهور این شهر، دانشگاه مک گیل است که توانسته است رتبه ۲۴ را در دنیا به خود اختصاص دهد. علاوه بر اینکه دانشگاه ها و موسسات آموزشی شهر مونترال از نظر علمی سطح بسیار خوبی دارند و بر اساس آخرین استانداردهای روز دنیا اداره می شوند، تحصیل در این شهر مزیت های دیگری برای دانشجویان دارد؛ برای مثال یکی از نقاط قوت زندگی در شهر مونترال به خصوص برای دانشجویان، سیستم حمل و نقل عمومی بسیار خوب در این شهر است.

دانشگاه های شهر ونکوور برای تحصیل

به احتمال زیاد تا کنون نام کالج ونکوور را شنیده اید، دانشگاه های شهر ونکوور هم رده دانشگاه های تورنتو بوده و توانسته اند رتبه 13 را به خود اختصاص دهند. اگرچه دانشگاه های شهر ونکوور به اندازه دو دانشگاه گفته شده خوشنام و معروف نیستند؛ اما سطح علمی خوبی دارند؛ برای مثال دانشگاه بریتیش کلمبیای شهر ونکوور، بالاترین با رتبه ۵۰، بالاترین رتبه را در میان دانشگاه های این شهر دارد. به علاوه اگر دانشجویان بخواهند علاوه بر تحصیل در دانشگاه های معتبر، زندگی دانشجویی شیرین و پر هیجانی داشته باشند و از تحصیل خود لذت ببرند، دانشگاه های شهر ونکوور انتخاب مناسبی برای آنها است. تفریحاتی مانند پرش از ارتفاع یا ترامپولین ، کوهنوردی، تماشای تئاترهای معروف و شرکت در کنسرت های موسیقی، از جمله تفریحات لذت بخش برای دانشجویانی است که در دانشگاه های شهر ونکوور تحصیل می کنند.

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

دانشگاه های کانادا جزء بهترین دانشگاه های دنیا هستند اما از نظر سطح علمی و رتبه بندی با یکدیگر فرق دارند. برخی از شهرهای کانادا شرایط تحصیلی بهتری داشته و در برخی از رشته ها سطح علمی بالاتری دارند. شهرهای تورنتو، مونترال، کبک و ونکوور از بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل هستند.در این مقاله شهرهای کانادا را از نظر تحصیلی و رتبه بندی QS با هم مقایسه کردیم و برخی از بهترین شهرهای این کشور برای تحصیل را معرفی نمودیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *