وبلاگ

رشته های تحصیلی دانشگاهی در کانادا

رشته های تحصیلی دانشگاهی در کانادا-وبسایت اسان مهاجرت

کشور کانادا از جمله کشورهایی است که شرایط بسیار مناسب و ایده آلی برای تحصیل دارد و سالیانه از سراسر دنیا دانشجویان برای تحصیل دردانشگاه های مجهز این کشور، به کانادا مهاجرت می کنند. تدریس در دانشگاه های این کشور به دو زبان انگلیسی و فرانسوی انجام می شود و دانشجویان حق انتخاب بیشتری در این زمینه دارند. به علاوه در این کشور دانشجویان بین الملل امکان کار در کنار تحصیل را دارند و به همین واسطه می توانند اقامت دائم کشور کانادا را به دست آورند. در این مقاله قصد داریم در مورد دانشگاه های معروف کانادا و رشته های تحصیلی دانشگاهی در کانادا صحبت کنیم.

رشته های تحصیلی دانشگاهی در کانادا-وبسایت اسان مهاجرت

شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا

همان طور که می دانید یکی از شرط های اصلی برای تحصیل در دانشگاه های خارجی، داشتن ویزای تحصیلی است. دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های کشور کانادا را دارند نیز به ویزای تحصیلی این کشور نیاز دارند. برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا ، متقاضیان باید مدارک زیر را ارائه کنند:

  • مدارک شناسایی متقاضی
  • نامه پذیرش از طرف یک دانشگاه یا موسسه علمی در کشور کانادا
  • رزومه
  • گواهی عدم سوء پیشینه قضایی
  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • پاسپورت معتبر
  • مدرک زبان
  • ارائه گواهی تمکن مالی

شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا-وبسایت اسان مهاجرت

آشنایی با برترین دانشگاه های کشور کانادا

طبق رتبه بندی های مختلفی مانند QS ، شانگهای، USN و THE و… دانشگاه های کشور کانادا از سطح علمی بسیار خوبی برخوردار هستند؛ زیرا نام اکثر دانشگاه های کانادا در لیست برترین دانشگاه های دنیا قرا دارد. برای مثال دانشگاه تورنتو توانسته است در رتبه بندی QS در سال 2021 رتبه 25 و در رتبه بندی USN و THE در همین سال رتبه 18 را به دست آورد. همچنین دانشگاه بریتیش کلمبیا در رتبه بندی QS در سال 2021 موفق به کسب رتبه 31 شده است. از جمله برترین دانشگاه های کشور کانادا می توان به دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک ‌گیل، بریتیش کلمبیا، دانشگاه مک مستر، دانشگاه کلگری، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه مونترال، دانشگاه واترلو، دانشگاه اتاوا، دانشگاه وسترن و… اشاره کرد که همگی شرایط تحصیل ایده آل و مناسبی دارند. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که برخی از دانشگاه ها ممکن است رتبه کمتری نسبت به دانشگاه های دیگر داشته باشند اما در زمینه یک رشته تحصیلی خاص، بهتر از سایرین عمل می کنند.

 رشته های تحصیلی دانشگاهی در کانادا

طیف رشته ها و دانشگاه های کشور کانادا به حدی وسیع است که تمامی دانشجویان در هر رشته ای می توانند متناسب با علاقه و توانمندی های خود، یک رشته و دانشگاه مناسب برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. هوانوردی و علوم هوایی، دندانپزشکی، پرستاری، داروسازی، مهندسی برق و مکانیک، هنر، شیمی، اقتصاد، رشته علوم سیاسی یا روابط بین‌الملل، موسیقی، خبرنگاری، کامپیوتر، عکاسی، روانشناسی، سیاست و اداره امور عمومی و… از جمله رشته های تحصیلی پر طرفدار در دانشگاه های کانادا هستند. در ادامه به تفکیک برخی از این رشته را مورد بررسی قرار می دهیم.

تحصیل در رشته های علوم پزشکی در کانادا

یکی از رشته های پرطرفدار برای تحصیل در کشور کانادا، رشته پرستاری است؛ زیرا در میان 20 دانشگاه پرطرفدار در دنیا برای تحصیل در رشته پرستاری، سه دانشگاه مربوط به کشور کانادا است، تحصیل در رشته پرستاری در کشور کانادا حدودا 5 سال طول می کشد. رشته پرطرفدار دیگر در دانشگاه های کشور کانادا، رشته دندانپزشکی که طول مدت تحصیل آن 6 سال است که البته دانشجویان از سال سوم وارد محیط بالینی می شوند. برای گرفتن اپلای دانشگاه های کانادا، رشته داروسازی یکی از بهترین رشته ها است. طول مدت تحصیل این رشته نیز حدودا 6 سال است و در انتهای دوره تحصیلی از دانشجویان آزمون های تایید صلاحیت گرفته می شود که البته این آزمون ها دشوار هستند. امکان گرفتن تخصص داروسازی در دانشگاه های کانادا یا شرکت در سایر دوره‌ های تکمیلی نیز وجود دارد. نکته مهمی که متقاضیان تحصیل در رشته های علوم پزشکی به خصوص داروسازی در کشور کانادا باید بدانند، الزام داشتن مدرک زبان برای متقاضیان است.

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

دانشگاه های کشور کانادا از جمله دانشگاه های معتبر و پرطرفدار در دنیا هستند؛ زیرا تدریس در دانشگاه های کانادا به دو زبان فرانسوی و انگلیسی صورت می گیرد و دانشجویان بعد از اتمام دوره تحصیلی خود، می توانند وارد بازار کار شوند و از این طریق اقامت کشور کانادا را به دست آورند. در این مقاله برترین دانشگاه های کشور کانادا را نام بردیم و رشته های تحصیلی دانشگاهی در کانادا را مورد بررسی قرار دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *