دسته بندی نشده

ویزای تحصیلی ترکیه

ویزای تحصیلی ترکیه-وبسایت مهاجرت اسان

کشور ترکیه، سالانه تعداد بسیار زیادی مهاجر می‌پذیرد. فاصله‌ی نزدیک سه ساعته با ایران و شرایط مهاجرت تقریبا آسان باعث شده است که ایرانیان بسیاری سالانه از راه‌های مختلف به ترکیه مهاجرت کنند. یکی از این راه‌ها، مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی است. در ادامه با نحوه‌ی اخذ ویزای تحصیلی ترکیه، بیشتر آشنا می‌شوید.

 

نحوه‌ی اخذ ویزای تحصیلی ترکیه

 

برای گرفتن ویزای تحصیلی ترکیه، پیش از هر چیز، داشتن نامه‌ی پذیرش از مراکز آموزش عالی ترکیه الزامی‌ست. درخواست کننده باید درخواست خود مبنی بر اخذ پذیرش تحصیلی ترکیه ، دعوت‌نامه از مراکز آموزشی ترکیه و مدارک مورد نیاز را ارسال می‌کند تا بررسی شوند و ویزای تحصیلی برای او صادر شود.

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی ترکیه

 

  • دارا بودن پاسپورت با اعتبار حداقل ۶ ماهه
  • ۴ قطعه عکس رنگی
  • دعوت‌نامه یا تأییدیه از سوی دانشگاه یا مراکز آموزشی ترکیه
  • مدارک تحصیلی متقاضی همراه با ریز نمرات و ترجمه‌ی آن‌ها
  • اسناد  و مدارک بانکی جهت اثبات تمکن مالی متقاضی
  • دارا بودن بیمه‌ی دانشجویی
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • رسید تاییدیه‌ی پرداخت ویزای تحصیلی
  • مدرک زبان انگلیسی که میتواند تافل یا آیلتس باشد.
  • مدرک زبان، GRE، یا G-MAT.
  • سوابق علمی و پژوهشی
  • انگیزه‌ها و اهداف تحصیل در کشور ترکیه

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی ترکیه-وبسایت مهاجرت اسان

بهترین دانشگاه‌های ترکیه کدامند؟

 

کشور ترکیه دارای بیش از ۲۰۰ دانشگاه و مؤسسه‌ی آموزشی معتبر است که بهترین دانشگاه‌ها در این کشور شامل دانشگاه‌های زیر است:

دانشگاه کوچ، دانشگاه سابانجی ، دانشگاه بوگازیسی، دانشگاه فنی خاورمیانه، دانشگاه بیلکنت، دانشگاه استانبول، دانشگاه اتیلیم و دانشگاه فنی استانبول که در رده‌بندی جهانی جزو ۷۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

ویزای تحصیلی ترکیه در مقاطع مختلف

 

  • ویزای تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی:

 

تحصیل در ترکیه در مقطع کارشناسی ۴ سال به طول می‌انجامد. در ترکیه، آزمونی به نام ÿos در شهر آنکارا و توسط مرکز آموزش عالی ترکیه برگزار می‌شود مواد درسی این آزمون شامل دروس ریاضیات و هندسه، هوش، فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی است. هم‌چنین آزمون زبان ترکی که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

  • ویزای تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد: تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ترکیه دو سال به طول می‌انجامد. این مقطع تحصیلی در ترکیه شامل گذراندن ۲۰ تا ۳۰ واحد درسی و نوشتن پایان‌نامه است.
  • ویزای تحصیلی ترکیه در مقطع دکترا: تحصیل در این مقطع بین سه تا پنج سال به طول می‌انجامد و بیشتر بر مبنای تحقیق و پژوهش و پایان نامه است.

 

هزینه‌ی تحصیل در دانشگاه‌ها

 

هزینه‌ی تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه بر اساس زبان انتخابی تحصیل که ترکی یا انگلیسی باشد، نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی انتخابی، متفاوت است. هزینه‌ی تحصیل در ترکیه در مقطع کارشناسی به زبان ترکی بین ۲۴۰ تا ۷۵۰ دلار و به زبان انگلیسی بین ۴۵۰ تا ۱۵۰۰ دلار است. در مقطع کارشناسی ارشد به زبان ترکی بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ دلار و به زبان انگلیسی بین ۶۰۰ تا ۹۰۰ دلار است.

هزینه‌ی تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه-وبسایت مهاجرت اسان

شرایط لازم برای اخذ ویزای تحصیلی

 

سن متقاضی که برای مقطع لیسانس حداکثر ۲۱ سال، کارشناسی ارشد حداکثر ۳۰ سال و دکترا حداکثر ۳۵ سال است. متقاضی باید از سلامت جسمی و روانی برخوردار باشد. معدل مدرک قبلی متقاضی برای پذیرش در مقطع لیسانس حداقل ۱۴، کارشناسی ارشد و دکترا حداقل ۱۵ و برای رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی حداقل ۱۸ می‌باشد.

در ترکیه، برای اخذ ویزای تحصیلی زبان از اهمیت بالایی برخوردار است. زبان مورد نیاز جهت اخذ ویزای ترکیه، زبان ترکی استانبولی است. البته برخی دانشگاه‌های بین‌المللی ترکیه، به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند و دارا بودن مدرک تافل یا آیلتس برای ورود به این دانشگاه‌ها الزامی‌ست.

 

چگونگی درخواست برای تحصیل و پذیرش در دانشگاه‌های ترکیه

 

ابتدا باید با تحقیق و بررسی در اینترنت، دانشگاه مورد نظرتان جهت اخذ ویزای تحصیلی را بیابید. این دانشگاه می‌تواند دولتی یا خصوصی باشد. زبان دانشگاه می‌تواند ترکی یا انگلیسی باشد. سپس مدارک ذکر شده در بالا را به دانشگاه مورد نظر ارسال کرده و منتظر تأیید آن‌ها باشید. پس از تأیید دانشگاه می‌توانید جهت تحویل مدارک و مصاحبه و اخذ ویزای تحصیلی به کشور ترکیه سفر کنید. شروع کلاس‌ها در این کشور در دو فصل پاییز و بهار صورت می‌گیرد، بنابراین، متقاضیان می‌توانند مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی را تا پایان ماه مه یا دسامبر برای دانشگاه مربوطه و از طریق اینترنت ارسال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی. اگر واضح نیست با فلش کناری سوال راحتتری تولید کنید. *