وبلاگ

کشورهای انگلیسی زبان اروپا

بسیاری از کشورهای اروپایی از لحاظ استانداردهای زندگی در سطح بسیار خوبی قرار دارند؛ از این رو این کشورها سالیانه مقصد مهاجران زیادی از سراسر دنیا هستند. اگرچه در بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا تدریس به زبان انگلیسی صورت می گیرد و زبان انگلیسی یک زبان بین المللی برای برقراری ارتباط در بسیاری از زمینه ها محسوب می شود؛ اما برخی از افراد می خواهند بدانند که در میان کشورهای اتحادیه اروپا، انگلیسی زبان رسمی کدامیک از کشورها است. جالب است بدانید که در میان تمامی ساکنین قاره اروپا، ۳۷0 میلیون نفر به زبان انگلیسی صحبت می کنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی کشورهای انگلیسی زبان اروپا بپردازیم.


زبان رسمی چیست؟

گفتیم که زبان رسمی 370 میلیون نفر در قاره اروپا، زبان انگلیسی است. اما زبان رسمی به چه معنا است؟ ممکن است در کشوری مانند ایران مردم مناطق مختلف، با زبان های مختلفی صحبت کنند و در آن کشور تنوع زبانی وجود داشته باشد؛ اما در نهایت تمامی مدارک رسمی و آن کشور با یک زبان خاص نوشته می شوند؛ این همان زبانی که در مراکز آموزشی مانند دانشگاه یا مدارس تدریس می شود یا برای انجام کاراهای اداری مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال زمانی که می گوییم زبان رسمی مردم ایرلند زبان انگلیسی است، یعنی تمامی امور رسمی این کشور با این زبان انجام می شود و اکثر مردم در کشور ایرلند به زبان انگلیسی صحبت می کنند. مهم ترین زبانی که در سراسر دنیا به عنوان زبان رسمی انتخاب شده است و افراد زیادی به این زبان صحبت می کنند، زبان انگلیسی است؛ در سراسر دنیا 67 کشور انگلیسی را به عنوان زبان رسمی خود انتخاب کرده اند.

اخذ ویزای تحصیلی در اروپا

زبان رسمی چیست؟-وبسایت مهاجرت اسان

کشورهای انگلیسی زبان اروپا کدامند؟

مردم اکثر کشورهای قاره اروپایی با زبان انگلیسی به خوبی آشنایی دارند و می توانند به این زبان صحبت کنند؛ زیرا در بسیاری از کشورهای دنیا در مدارس و دانشگاه ها زبان انگلیسی تدریس می شود. اما زبان انگلیسی فقط زبان رسمی چند کشور در قاره اروپا محسوب می شود. در حال حاضر در کشورهایی مانند انگلیس، اسکاتلند، ایرلند شمالی، ایرلند و ولز زبان مادری اکثریت جمعیت زبان انگلیسی است و تمامی کارهای رسمی و ادارای این کشورها به زبان انگلیسی انجام می شود. جالب است بدانید که از نظر استفاده از زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی، کشور ایرلند حتی از انگلستان هم پیشی گرفته است. به نحوی که در کشور انگلیس 94 درصد مردم به زبان انگلیسی صحبت می کنند؛ در حالی که این رقم در ایرلند به بیش از 97 درصد می رسد.

کشورهای انگلیسی زبان اروپا-وبسایت مهاجرت اسان

آشنایی با کشورهای انگلیسی زبان اروپا

گفتیم که زبان رسمی کشورهای انگلیس، اسکاتلند، ایرلند جنوبی، ایرلند و ولز زبان انگلیسی است. در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع می‌پردازیم:

  • ایرلند: اگرچه یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در کشور ایرلند، موضوع انتخاب زبان رسمی بین زبان ایرلندی و زبان انگلیسی بوده است؛ اما در حال حاضر در ایرلند جنوبی 98 درصد مردم به زبان انگلیسی صحبت می کنند.
  • اسکاتلند: زبان گالیک، زبان محلی و بومی مردم اسکاتلند است و برخی از مردم این کشور گالیک را زبان مادری و اصلی خود می‌دانند اما بهرحال زبان رسمی کشور اسکاتلند، زبان انگلیسی است.
  • ولز: در کشور ولز 20 درصد از جمعیت به زبان ولزی صحبت می کنند و شاید بتوان گفت این کشور دارای دو زبان رسمی انگلیسی و ولزی است و هر دوی این زبان ها در کشور ولز رسمیت دارند.
  • انگلیس: طبیعتا مردم انگلیس به زبان انگلیسی صحبت می کنند و زبان کسب و کار، یادگیری علم، آموزش و پرورش، حمل و نقل، تجارت، سیاست و … در این کشور، زبان انگلیسی است.

آشنایی با کشورهای انگلیسی زبان اروپا-وبسایت مهاجرت اسان

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی در زمینه های مختلفی مانند آموزش، کسب و کار، تجارت، سرگرمی، سیاست و… در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه این زبان در اکثر مدارس و دانشگاه های دنیا آموزش داده می شود و جمعیت زیادی از مردم دنیا آشنایی خوبی با زبان انگلیسی دارند؛ اما در حال حاضر چند کشور دنیا این زبان را به عنوان زبان رسمی خود انتخاب کرده اند. شناختن کشورهای انگلیسی زبان به ما برای انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت کردن کمک می کند. اگرچه در قاره اروپا 370 میلیون نفر به زبان انگلیسی صحبت می کنند؛ اما در حال حاضر در این قاره، انگلیسی زبان رسمی کشورهایی مانند اسکاتلند، ولز، ایرلند و انگلیس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی. اگر واضح نیست با فلش کناری سوال راحتتری تولید کنید. *