وبلاگ

صفر تا صد تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه

صفر تا صد تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه-وبسایت مهاجرت اسان

کشور زیبای ترکیه با چشم اندازها و جاذبه های گردشگری بی نظیر خود شناخته می شود و سالیانه تعداد زیادی از ایرانیان برای تفریح به این کشور مسافرت می کنند. اما جالب است بدانید کشور ترکیه در طی چند سال اخیر یکی از کشورهای پرطرفدار برای ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی بوده است. احتمالا فاصله کم و داشتن مرز مشترک با ایران و هزینه تحصیل پایین و معقول از دلایل عمده برای مهاجرت تحصیلی به کشور ترکیه بوده است. به علاوه بسیاری از دانشگاه های این کشور دارای مدرک معتبر و بین المللی هستند و طبق استانداردهای جهانی اداره می شوند. اگر قصد دارید برای ادامه تحصیل به یکی از دانشگاه های کشور ترکیه بروید، این مقاله مخصوص شما نوشته شده است.

صفر تا صد تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه-وبسایت مهاجرت اسان

شرایط پذیرش در دانشگاه های ترکیه

اگرچه بسته به دانشگاه، رشته و مقطع مورد نظر شرایط پذیرش در دانشگاه های ترکیه متفاوت است اما به طور کلی چند شرط و قانون عمومی برای پذیرش در تمامی مقاطع تحصیلی و دانشگاه های ترکیه وجود دارد که عبارت است از:

  • متقاضیان برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید دیپلم دبیرستان و برای تحصیل در مقطع کارشناسی‌ارشد باید مدرک دانشگاهی چهار ساله داشته باشند.
  • اگر تدریس ها به زبان انگلیسی باشند، متقاضیان لازم است مدرک معتبر زبان انگلیسی داشته باشند.
  • ارائه مدرک اثبات مالی، رزومه و ریزنمرات متقاضیان الزامی است.
  • از دیگر مدارک لازم می توان به فرم پذیرش و اصل و کپی گذرنامه اشاره کرد.


مزایای تحصیل در دانشگاه های ترکیه

علاوه بر اینکه دانشگاه های ترکیه دارای استانداردهای بالایی بوده و در سطح بین المللی قابل قبول هستند، سطح زندگی در این کشور بسیار خوب است و دسترسی به امکانات رفاهی و مادی برای دانشجویان خارجی امکان پذیر است. در ادامه به برخی از مزیت های تحصیل در دانشگاه های ترکیه اشاره می کنیم:

  • مدرک اکثر دانشگاه های ترکیه در سطح بین المللی قابل قبول و معتبر است.
  • آموزش در دانشگاه های این کشور بر اساس برترین متدهای روز دنیا و استانداردهای بین الملل است.
  • تحصیل و زندگی در این کشور مقرون به صرفه است؛ زیرا هزینه تحصیل در ترکیه بسیار معقول و مناسب است.
  • امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای برخی از دانشگاه های ترکیه وجود دارد.
  • این کشور از لحاظ اقتصادی پیشرفته است و از سطح بالایی از امکانات رفاهی برخوردار است.
  • در همسایگی ایران واقع شده و رفت و آمد به آن راحت است.

اخذ پذیرش تحصیلی در اروپا

بررسی برترین دانشگاه های ترکیه

دانشگاه ‌های خصوصی و دولتی زیادی در ترکیه وجود دارد که در اکثر آنها دوره های تحصیلی مختلف مطابق استانداردهای اروپایی و طبق توافق‌ نامه بولونیا یکسان سازی شده اند. ده مورد از دانشگاه های این کشور در رده‌ بندی QS جای دارند که اکثرا در شهرهای استانبول و آنکارا واقع شده‌اند. از برترین دانشگاه های ترکیه می توان به دانشگاه فنی خاورمیانه، دانشگاه حاجت‌تپه، دانشگاه بغازیچی، دانشگاه سابانجی، دانشگاه بیلکنت و.. اشاره کرد که در رشته های مختلفی مانند علوم طبیعی و اجتماعی، فنی و مهندسی و هنر دانشجو می پذیرند. همچنین در زمینه علوم پزشکی، دو دانشگاه بیرونی ترکیه و آیدین استانبول بسیار معتبر و مطرح هستند.

َ

بررسی برترین دانشگاه های ترکیه-وبسایت مهاجرت اسان

هزینه تحصیل در دانشگاه های ترکیه

در کشور ترکیه دانشگاه ها به دو صورت دولتی و خصوصی اداره می شوند که این موضوع تاثیر زیادی روی هزینه های تحصیلی می گذارد. به علاوه هزینه تحصیل، به عوامل مختلفی مانند مقطع تحصیلی، دانشگاه محل تحصیل، رشته مورد نظر و… بستگی دارد و طیف وسیعی از هزینه ها را شامل می شود. اما اگر بخواهیم این هزینه ها را به صورت تقریبی بیان کنیم، باید گفت هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی و در دانشگاه های دولتی این کشور که به زبان انگلیسی تدریس می کنند، بین 4500تا 16200 لیر یعنی بین 13500000 تا 48600000 تومان است، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های انگلیسی زبان، 3,310,000 تا 9,930,000 تومان و این هزینه برای مقطع دکترا حدودا44100 لیر یا 132,400,000 تومان است. واضح است که این هزینه در دانشگاه های خصوصی بیشتر خواهد بود و نیز هزینه تحصیل در دانشگاه هایی که به زبان ترکی تدریس انجام می شود نسبت به دانشگاه های انگلیسی زبان کمتر است.

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

یکی از کشورهایی که طی چند سال اخیر به یکی از گزینه های مناسب برای ادامه تحصیل تبدیل شده است، کشور ترکیه است. دانشگاه های این کشور طبق استانداردهای جهانی اداره شده و از برترین متدهای روز دنیا در تدریس خود استفاده می کنند. دانشجویان در این کشور امکان تحصیل به دو زبان انگلیسی و ترکی را دارند و می توانند با هزینه های معقولی در رشته و مقطع تحصیلی مورد علاقه خود مشغول به تحصیل شوند. در این مقاله به معرفی دانشگاه های ترکیه، شرایط پذیرش در آنها، مزایای تحصیل در آنها و هزینه های تحصیل در مقاطع مختبف پرداختیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *